HP Inc. heeft samen met verpakkingsontwerper Silas Amos en grafische kunstenares Emily Forgot tweeduizend unieke Heineken-flesjes gemaakt voor de verpakkingsbeurs Interpack. Die vindt van 4 tot en met 10 mei plaats in Düsseldorf. HP serveert het bier dagelijks op de beurs tijdens een happy hour.
De kunstige flesontwerpen zijn op twee manieren uniek. Met behulp van HP’s SmartStream Mosaic variabele ontwerptechnologie zijn er tweeduizend verschillende ontwerpen gecreëerd. Daarnaast is elke fles individueel genummerd met een lettertype dat speciaal is ontworpen voor dit project dankzij HP Variable Data Printing. De HP-tools maken het mogelijk om van elk ontwerp gepersonaliseerde variaties te maken en af te drukken.
In het project is gebruikgemaakt van Adobe Illustrator1 and HP Indigo digital printing. Het Nederlandse labelproducent Eshuis printte de etiketten op een HP Indigo WS6000-series-drukpers.
HP maakte verder bekend dat Amarula, de Zuid-Afrikaanse likeurenproducent, een speciale editie van vierhonderdduizend flesjes met zijn olifantenlogo met behulp van HP Indigo digital printing uitbrengt. De fabrikant wil hiermee wereldwijd aandacht te vragen voor bedreigde olifanten in Afrika.