Volgens experts kunnen ook bedrijfstelefooncentrales vastlopen op het millennium-probleem. Vince Rafferty, analist van het Canadese bedrijf Phillips Infotech, denkt dat de oudere centrales getroffen worden – en dat kunnen er nog heel wat zijn.
Bedrijfstelefooncentrales hebben over het algemeen een langere levensduur dan computers. Deprivate branche exchanges (pbx) die begin jaren tachtig zijn geplaatst, kunnen het best vervangen worden. Een softwarematigecupgrade is onmogelijk. Er is niemand meer die betreffende oude code kan schrijven.
Als de pbx de eeuwwisseling overleeft, is men er nog niet. Er kunnen ondermeer problemen ontstaan doordat 2000 een schrikkeljaar is. Experts raden klanten aan hun leveranciers een schriftelijke garantieverklaring te vragen waarin wordt aangegeven dat de apparatuur blijft werken na 2000. Het gaat daarbij niet alleen om het apparaat zelf, maar ook om de interoperatibiliteit. Sommige leveranciers garanderen niet dat er nog samengewerkt kan met andere apparatuur.
Leveranciers proberen een slaatje te slaan uit de millennium-bug zo waarschuwde Gartner Group onlangs. Er worden upgrades verspreid met allerlei nieuwe hulpmiddelen waar de klant niet om heeft gevraagd. Gartner adviseert niet te betalen voor dergelijke hulpmiddelen.