CMG brengt Uppercycle uit, een softwarepakket voor distributie en automatische installatie van programmatuur. De onderneming profileert zich hiermee als productleverancier. De verkoop van producten behoort niet tot de kernactiviteiten van CMG, maar zal in de toekomst vaker voorkomen.
De software voor Short Messaging Service (SMS), geïmplementeerd in GSM-toestellen, bijvoorbeeld bestaat deels uit technologie ontwikkeld door CMG Telecom. Met het nieuwe distributieproduct, Uppercycle, kan men zowel standaardpakketten als maatwerksoftware over bedrijfsnetwerken verspreiden en automatisch op werkplekken installeren. De specifieke functionaliteit die geïnstalleerd wordt hangt af van het type gebruiker. Hiermee zou Uppercycle zich onderscheiden van concurrerende producten zoals Microsofts SMS (Systems Management Server). Uppercycle beheert de software van het aantal typen gebruikers, en niet van het aantal werkstations. CMG spreekt niet van ad-hoc distributie, maar van release-matige distributie.
Het product is ontstaan als maatwerkoplossing voor een aantal CMG-klanten. De programmatuur is van één van de klanten teruggekocht en samen met klant ABN/Amro verder ontwikkeld voor generiek gebruik. De software voorziet in een faciliteit om de benodigde functionaliteit per type gebruiker vast te stellen. Deze ‘momentopname’ wordt vervolgens geïnstalleerd bij de betreffende gebruikers. Verder biedt de software een aantal hulpmiddelen voor het beheren van programmatuur op werkplekken. ‘Vreemde software’, zoals spelletjes, is op deze manier uit de IT-infrastructuur te weren. Het softwarepakket draait op Windows en OS/2 en kost honderd gulden per gebruiker.