• Forrester Research stelt dat Intershop de beste oplossing is voor organisaties met complexere bedrijfsstructuren en die flexibiliteit in het platform verkiezen boven het zich aanpassen aan technologie
• Zowel B2B- als B2C-gebruiker waarderen de flexibiliteit, waarbij zij aangeven dat ook de diverse aanvullende modules van het commerceplatform meer dan voldoen aan hun behoeften
Intershop Communications, een toonaangevende leverancier van innovatieve omnichannel-commerceoplossingen, heeft vandaag aangekondigd dat de onafhankelijke analistenfirma Forrester in haar rapport ‘The Forrester Wave™: B2B Commerce Suites, Q3 2018’ Intershop als leider benoemd heeft op het vlak van B2B-commerceplatformen. Volgens Forrester Research behoort Intershop samen met twee andere leveranciers tot de ‘koplopers’ en kreeg Intershop een score van 4,0 in de categorie ‘Current Offering’, de hoogste notering in vergelijking met de tientallen andere bedrijven die in het onderzoek werden geëvalueerd.
Volgens Forrester maken deze geavanceerde B2B-commerceplatformen “next-generation” digitale interactie nu al mogelijk, waarbij deze platformen de complexe behoeften van de B2B-business naadloos mogelijk maken, waardoor de noodzaak voor ingrijpende aanpassingen van B2C-platformen om B2B-commercewinkels te ontwikkelen en te beheren, verdwenen is. Forrester adviseert dat klanten naar aanbieders moeten zoeken die een hoge flexibiliteit bieden met betrekking tot toegang en rechten; een uitgebreide grip mogelijk maken op de koop-, verkoop- en inkoop-workflow; en over B2C-achtige personalisatie- en customer-experience kwaliteiten beschikt.
Voortbouwend op 26 jaar ervaring, hebben de jarenlange en voortdurende inspanningen en investering in R&D en innovatie Intershop in staat gesteld om zijn sterke e-commerce-oplossingen en mogelijkheden verder uit te bouwen, zoals blijkt uit de 2018 Forrester B2B Wave. Forrester verklaart: “Intershop heeft een gedegen visie op de toekomst van online kopen en verkopen in B2B, en zijn vermogen om die visie te ondersteunen is nog indrukwekkender.”
“Wij geloven dat het rapport van dit jaar opnieuw het bewijs is van ons voortdurende succes bij het innoveren, om te blijven voldoen aan de zich snel ontwikkelende eisen van steeds meer klanten in de toepassingsgebieden die Forrester aanbeveelt”, aldus Dr. Jochen Wiechen, CEO van Intershop. “Het rapport geeft aan dat de flexibiliteit van Intershop nog steeds wordt herkend, erkend en gewaardeerd door ons groeiende klantenbestand en partnerecosysteem. Zij hechten waarde aan ons vermogen om aan hun specifieke behoeften te blijven voldoen, in plaats van technologie te leveren die aanpassingen vereist op het niveau van het platform en/of de individuele componenten.”
Het onderzoeksrapport van Forrester kan hier gratis worden gedownload: https://www.intershop.com/forrester-b2b-wave