Mproof, specialist op het gebied van servicemanagement, heeft een nieuwe release uitgebracht van het Clientele Service Management-softwareplatform dat onder andere wordt ingezet voor it-servicemanagement (itsm), facilitair management en hr.
Belangrijk voor organisaties die de clientele-software op meer dan één afdeling willen inzetten, is de mogelijkheid binnen één installatie data te segmenteren. Daarnaast brengt deze release opnieuw uitbreidingen op de user interface die het gebruik nog efficiënter maken, zoals het compacte overzicht van een melding in één scherm met daarin de samenvatting van de belangrijkste meldinginformatie.
De mogelijkheid om binnen één installatie de data van verschillende afdelingen te scheiden maakt de clientele-software nog krachtiger omdat deze kan worden ingezet voor meerdere afdelingen, zoals bijvoorbeeld ict en facilitair. Dankzij de datascheiding kunnen afdelingen elkaars gegevens niet inzien, maar kunnen zij afdelingsoverschrijdende meldingen wel gezamenlijk afhandelen en gezamenlijk rapportages vervaardigen. Dit bevordert het efficiënt werken en zorgt ervoor dat eventuele privacy-gevoelige informatie, zoals bijvoorbeeld hr-meldingen, beschermd wordt. Dit maakt een efficiënte en organisatiebrede inzet van de tool mogelijk.
De user interface is opnieuw uitgebreid met een aantal features die het gebruiksgemak aanzienlijk vergroten. Eén hiervan is een compact overzicht van de belangrijkste informatie met betrekking tot een melding. Dit onderdeel van het bestaande meldingsformulier is interactief. Het laat de gebruiker eenvoudig navigeren naar de onderliggende gegevens tot het gewenste niveau. Het zelf moeten zoeken, scrollen en navigeren naar deze gegevens behoort hierdoor tot mogelijkheden.