Softwareleverancier van online crm-software Salesforce.com richt een nieuwe divisie op. Dat bedrijfsonderdeel met de naam Industries Business Unit richt zich op omzetgroei in zes geselecteerde branches. Het gaat om sectorspeciefieke oplossingen voor bedrijven in de financiële dienstverlening & verzekeringen, gezondheidszorg & biowetenschappen, retail & consumentenproducten, communicatie & media, de publieke sector en de automobielindustrie.
De divisie bestaat uit een team van branche-experts. Daarnaast wordt een ecosysteem opgezet van voorkeursbedrijven waarmee wordt samengewerkt (preferred partners). Samen met die partners worden branche-specifieke oplossingen ontwikkeld op basis van het Salesforce1 Platform.
Volgens de softwareleveancier biedt de nieuwe strategie rondom zes groeimarkten kansen om de activiteiten bij bestaande klanten uit te breiden en nieuwe klanten te werven. Enterprise vice-president Vivek Kundra, die de nieuwe divisie gaat leiden: ‘Organisaties zien hoe sociale media-, mobiele- en cloud-technologieën traditionele bedrijfsmodellen volledig op zijn kop zetten. Hele sectoren worden opnieuw ingericht.’
Top-10
In de visie van Salesforce.com verplaatsen bedrijfsadministratie en bedrijfsprocessen naar apps die direct mobiel en via sociale media bereikbaar zijn. In de Appexchange, een marktplaats van business apps zijn 2000 apps beschikbaar.
Onderzoeksbureau Gartner maakte onlangs bekend dat Salesforce.com de eerste SaaS-leverancier is die in de top-tien van ’s werelds grootste softwareleveranciers staat.