Pegasystems heeft de nieuwste release van zijn Build for Change-platform, Pega 7, gepresenteerd. Pega 7 maakt bedrijfstransformatie mogelijk en verbetert implementatietijd met meer dan 30 procent, zegt de producent.
Met Pega 7 kunnen medewerkers werkzaamheden ontwerpen, uitvoeren en beheren als fasen in een case (zaakgericht werken). Het brengt cases, procesmodellen en ad hoc werk op een dynamische manier samen waardoor meer flexibiliteit wordt geboden dan tot nu toe met business processen en workflow mogelijk was. De Case Designer is ontworpen voor de business worker, die in een intuïtief scherm doelen en werkwijze vastlegt. De Pega Case Designer zet ideeën direct om in een werkend model, waarmee aan de hand van best practice en voortdurend ‘prototyping’ de applicatie ontstaat. Naast de Case Designer voor de business worker, heeft de business analist de mogelijkheid om cases en processen uit te werken in industrie standaard notaties.
Ten behoeve van uitdagingen als ‘retentie’ en klantacquisitie, voeren de ‘adaptieve’ en ‘voorspellende’ modellen van de Next Best Action Marketing-functionaliteit de complexe strategieën uit op het moment van interactie met de klant. Next Best Action marketing werkt op basis van een centrale decision hub die voor zowel inbound als outbound marketing, via exact dezelfde logica, over alle kanalen een consistente klantervaring waarborgt. Pega biedt een uniforme gebruikerservaring, onafhankelijk van het door de klant gekozen kanaal (web, interactive voice response, call center, tablet, mobiel, sms en e-mail).
Pega 7 heeft een primeur binnen de industrie voor bpm- en crm-applicaties: ontwerpers hoeven niet langer na te denken over hoe en wanneer gegevens worden opgehaald. Het systeem regelt dit nu declaratief, waardoor de ontwerper zich kan concentreren op de optimalisatie van proces en strategie in plaats van complex datamanagement.