Adcore, de Zweedse leverancier van b2b-software en -Internet-diensten, heeft voor 33 miljoen gulden het Nederlandse Facing Facts overgenomen. Dat bedrijf werd in 1994 opgericht en is gespecialiseerd in de ontwikkeling van multimedia-producten.
De overnameprijs van 33 miljoen gulden is betaald in contanten en aandelen Adcore. Dankzij de overname heeft Adcore nu toegang tot de Nederlandse markt, verstevigt het zijn positie in Centraal Europa, en kan het het marktpotentieel van de Benelux ten volle benutten, zo stellen de Zweden.
Facing Facts zegt ingenomen te zijn met de overname. Met de toetreding tot de Adcore-groep stelt het Nederlandse bedrijf te kunnen beschikken over een internationaal netwerk van kennis en ervaring waar zijn klanten en het personeel van kunnen profiteren. Facing Facts is een jaar bezig geweest met het zoeken naar de ideale strategische partner. Het afgelopen jaar heeft het met vele bedrijven gesproken. Uiteindelijk bleven er drie serieuze partijen over, waarna de definitieve keuze op Adcore viel. De Zweden bleken volgens Facing Facts van de drie gegadigden het best aan te sluiten bij de ambities en de cultuur van de Nederlandse onderneming.
Facing Facts is een bedrijf met 44 medewerkers die zich richten op Internet-dienstverlening aan onder andere Bison International, McDonalds, Canon, Akzo Nobel, Praxis, Generali en Vedior. Adcore is voortgevloeid uit de fusie tussen onder andere Information Highway en Connecta. De verschillende bedrijven die nu onder de naam Adcore actief zijn, hebben zich vanaf de oprichting toegelegd op het leveren van digitale b2b-oplossingen. Adcore heeft 1440 medewerkers en werkt voor internationale klanten als Ericsson, Volkswagen, Adidas, Shell, SAS en Renault.