De plannen van de Rabobank en Origin om het online-warenhuis Bellboy te beginnen, zijn van de baan.
Ook zetten beide partijen een punt achter de gemeenschappelijke joint venture Telecard Services (TCS), waarbinnen Bellboy werd ontwikkeld. Voor de medewerkers is ontslag aangevraagd en een sociaal plan opgesteld. Een woordvoerder van de Rabobank wilde alleen aangeven dat het "eerder om tientallen dan om honderdtallen medewerkers betreft." Zij werkten allen op contractbasis bij TCS.
Volgens de zegsman wilde de bank met Bellboy doorgaan indien het draagvlak met nieuwe aandeelhouders vergroot kon worden. Het inrichten van een digitaal warenhuis behoort niet tot de kernactiviteiten van de Rabobank, verklaarde hij. Nu die partners niet gevonden zijn – er zouden gesprekken zijn geweest met Freecard en Fleurop – heeft de bank besloten om met het project te stoppen. "Wij oriënteren ons nu op investeringen in e-commerce-activiteiten die een direct verband houden met bankieren." Of de bank daarbij denkt aan overnames van Internetbedrijven kon de woordvoerder nog niet zeggen.
Met het verscheiden van Bellboy is tegelijkertijd ook een punt gezet achter TCS. Deze joint venture werd zo’n twee jaar geleden opgericht door Rabobank (meerderheidsbelang) en Origin. Doel was het opstarten van smartcard-initiatieven, waarbij Origin de technische kennis zou aanleveren. Uiteindelijk resulteerde de samenwerking alleen in het project Bellboy. RS