IBM is weer terug in de crm-markt (customer relationship management), zo luidt de conclusie bij de introductie van Decision Edge, IBM’s programmatuur voor het beheer van marketingcampagnes. Na de gebeurtenissen rond Corepoint is deze ontwikkeling opmerkelijk.
In oktober vorig jaar deelde IBM mee dat het zijn crm-producten en -diensten van de Corepoint-divisie wel zou behouden, maar dat de merknaam zou vervallen in verband met een uitgebreide overeenkomst met Siebel (zie:Comp Onl: 01/11/99 – IBM schrapt Corepoint-naam voor Siebel.)
Nu is er dan toch Decision Edge – de markt is kennelijk zo lucratief dat er ruimte is voor meer. Het product is oorspronkelijk voor de Japanse markt ontwikkeld.
IBM biedt Decision Edge met de databank DB2 op OS/390-, AIX-SP- en AIX-systemen voor 75 duizend dollar plus zevenduizend dollar voor iedere honderdduizend klantenvelden. Integratie met Siebel-software is mogelijk. De ondersteuning van AS/400- en NT-systemen en andere databanken is ook al gepland.