Managed hosting door True

Mitel en VMware Zimbra komen met softphone

Dit artikel delen:
Softphone

Mitel kondigt aan dat het de integratie heeft afgerond van zijn Unified Communicator Advanced (UCA) client softphone-software met VMware Zimbra, een oplossing voor e-mail-, agendabeheer en collaboration.

Mitel en VMware bieden nu een flexibel implementeerbare, complete messaging en collaboration UCC-oplossing, die als voornaamste bijkomende voordeel ook een geïntegreerde softphone biedt in een gevirtualiseerde cloud-omgeving. Het maakt daarbij niet uit of het om een publieke of een private cloud gaat. 

Zimbra 8 beschikt over een volledig nieuwe gebruikersinterface met ingebouwde Mitel UCC (unified communications en collaboration)-functionaliteit. Gebruikers met een bestaande UCC-oplossing kunnen hun voice- en message-systemen probleemloos samenvoegen tot één geïntegreerde inbox. Ze kunnen dan gebruik maken van geavanceerde UCC-functionaliteit, waaronder click-to-call, visuele voicemail en toegang tot belhistorie.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Reacties

klinkt leuk, is er ergens een link met wat meer informatie en hoe dit technisch in elkaar steekt. Waarbij dan tevens ngegaan wordt op voor welke device dit van toepassing is.

@Maarten,
Dit is iets waar ik begin dit jaar over heb gelezen en he heeft nu meer een vorm gekregen.
Architectuur bestaat uit
1)VMware infrastructuur,
2)VMware View “VDI”,
3)Virtuele PBX,
4)VMware mailserver Zimbra
5)Mitel of Cisco Uinifed Communication ”UC”

Samengevat je kunt met soft-phone je telefonie in je virtuele desktop(VDI) integreren. Of je kunt op je smartphone met Mitel App (Unified Communicator Advanced App) gebruik maken van UC mogelijkheden.
VMware heeft Zimbra in haar pakket opgenomen. Ze (Mitel, VMware, Cisco) hebben vervolgens een plug-in gemaakt om daarmee de View Client (VDI) aan Zimbra en UC (van Cisco of Mitel) te koppelen.
We zien weer hoe mooi en krachtig het woordje “Cloud” gebruikt wordt! Cloud in dit artikel betekent dat je een VMware VDI oplossing moet hebben, niks meer en niks minder.

Een aantal zaken om over na te denken:
- Heb je al een VDI infrastructuur? Is die geschikt voor VoIP?
- Hoe is je telefonie nu al geregeld?
- Welke onderdelen in je (virtualisatie)infrastructuur moet je veranderen om deze VoIP-klaar te maken?
- Wil je voice en data in je virtuele omgeving integreren?

Dit is een ict-oplossing waar goed en grondig van tevoren over nagedacht moet worden, anders heb je een grote desinvestering gemaakt!

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.