Veel organisaties willen hun klantgerichtheid op eigen kracht verbeteren. Helder Inzicht lanceert voor deze organisaties een nieuwe dienst: de CRM-coach. Deze dienst is erop gericht om crm-verantwoordelijke managers te coachen in hun uitdagingen en doelstellingen voor klantgerichter ondernemen.
Juist in deze economisch tijden draait het om het vasthouden van bestaande klanten en omzet. Met krimpende budgetten en meer commerciële druk zijn veranderingen nodig om klantgerichtheid en resultaatgerichtheid te vergroten. De tendens is dat organisaties vaker op eigen kracht de effectiviteit en efficiëntie van de eigen organisatie willen optimaliseren. De CRM-coach helpt vast te stellen wat in klantgerichtheid moet gebeuren om op korte termijn het rendement op klanten en prospects te verhogen.
CRM-coach verdiept zich eerst in de behoefte van de opdrachtgever en de actuele crm-situatie van een organisatie. Daarna start het coachingstraject, dat binnen beperkte tijd tot zichtbare resultaten moet leiden. De CRM-coach werkt hierin nauw samen met de opdrachtgever. De opdrachtgever blijft verantwoordelijk voor het doorvoeren van benodigde verbeteringen. Echter is de CRM-coach ook een stok achter de deur zodat belangrijke zaken ook tijdig gebeuren. De CRM-coach is als dienst geschikt voor organisaties die zelf het rendement op hun crm-middelen en processen willen verbeteren. Meer informatie hierover op www.crm-coach.nl.