Managed hosting door True
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Nederlandse bedrijven innoveren door co-creatie

Best practices gedeeld tijdens de Fujitsu World Tour op 11 juni a.s.

'Co-creation for Success' is het thema van de Fujitsu World Tour, de grootste roadshow in zijn soort die op 11 juni a.s. Nederland aandoet. Verschillende Nederlandse bedrijven laten hier zien hoe zij samenwerken in ecosystemen met klanten en partners en door digitale transformatie tot nieuwe mogelijkheden komen.

Een van deze bedrijven is RAI Amsterdam. De organisatie ziet het als een belangrijke taak de bereikbaarheid te optimaliseren en de omgeving steeds verder te ontzien. Tegelijkertijd leggen de ambities en toegenomen activiteiten van de organisatie veel extra logistieke druk op Amsterdam. Samen met Fujitsu vertaalt het deze visie naar praktische oplossingen, door middel van data-analyses en digitale transformatie. Door in het project met meerdere partners een co-creatie aan te gaan weet Fujitsu mensen te verbinden, waarde toe te voegen en innovatie tastbaar te maken.

Start-up battle met organisatie Get In The Ring

"Vijf start-ups pitchen hun ideeën tijdens de Fujitsu World Tour"

Co-creatie gebeurt idealiter in ecosystemen van meerdere klanten en partners. Het gaat daarin lang niet altijd om louter grote bedrijven met 'innovatieve slagkracht'. Juist de cultuur rondom verandering en nieuwe ideeën van start-ups is een belangrijk onderdeel in deze ecosystemen. Tijdens de Fujitsu World Tour, een evenement dat jaarlijks door meer dan 14.000 ICT-experts wordt bezocht verdeeld over 25 locaties, twintig landen en zes continenten, is hier ook aandacht voor. Het programma voor 11 juni (op de locatie Inn Style in Maarssen) bevat een 'Start-up battle'. Hiervoor werkt Fujitsu samen met de start-up-organisatie Get In The Ring. Een vijftal start-ups zijn aanwezig op het evenement. Zij gaan hun plannen op het podium pitchen voor een vakjury en het publiek.

Evolutie van de werkplek

De veranderende werkplek is het brandpunt waar verschillende technologische trends (onder meer Artificial Intelligence, Internet of Things en Augmented/Virtual Reality) en maatschappelijke ontwikkelingen (duurzaamheid, flexibilisering en nieuwe generaties op de arbeidsmarkt) samenkomen. Bedrijven als ING, BIT en waterleidingbedrijf PWN roepen de hulp in van technologiepartners om deze ontwikkelingen vorm te geven. ING beheert samen met Fujitsu op een agile manier haar werkplek- en infrastructuurdiensten en past daarbij actief een customer-centric design toe in het leveren en vernieuwen van deze diensten. Ook PWN onderkent de waarde van een 'coole' werkplek, die relevant en aantrekkelijk is voor productieve, tevreden medewerkers. De vraag wat nodig is om de werkplek bij de tijd te houden, en de rol die co-creatie speelt in dat proces, komt tijdens de Fujitsu World Tour aan bod.

Technologie in actie

"500 m2 demo ground bevat de nieuwste technologie in actie"

De best practices (en uiteraard de razend spannende start-up-battle) zijn goede redenen om dit jaar naar de Fujitsu World Tour te komen. Maar dit is nog niet alles. Behalve keynotes van Dr. Martin Schulz (Fujitsu Research Institute) en trendwatcher Richard van Hooijdonk, is er nog de vijfhonderd vierkante meters tellende demo ground, waarop de nieuwste technologie in actie is te zien. Deze oplossingen zijn het resultaat van de miljarden euro's die Fujitsu jaarlijks wereldwijd investeert in onderzoek naar technologieën als Cloud, AI, IoT en Cybersecurity.

Aan de slag met co-creatie

Tijdens het event zijn tal van voorbeelden te vinden van hoe technologie organisaties helpt te digitaliseren en er zijn live demonstraties van sectorspecifieke oplossingen. Voor wie direct aan de slag wil, de demo ground bevat een speciale 'co-creatie-ruimte' waar bedrijven samen met Fujitsu innoveren en oplossingen zoeken voor hun uitdagingen.

Naar de Fujitsu World Tour?
Registreren voor het event is gratis en kan op de event-pagina www.fujitsu.com/nl/worldtour

Dit artikel delen:

Jouw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met je persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.