Computer Sciences Corporation is door het bureau verkeershandhaving van het Openbaar Ministerie aangesteld voor de realisatie van het trajectcontrolesysteem op de A20 bij Rotterdam en de A10 (Ring West) bij Amsterdam.
CSC is als hoofdaannemer verantwoordelijk voor onder meer projectmanagement, implementatie, beheer en ondersteuning van beide projecten. Voor deeloplossingen schakelt het concern de hulp van derden in. Van den Bergh verzorgt de installatie en het Deense bedrijf JAI Pullnix levert de videoapparatuur. In 1997 was CSC al betrokken bij een pilot met trajectcontrole op de A2, die destijds door Rijkswaterstaat geïnitieerd is. Dat project werd niet uitgebouwd. In 2000 pakte Bvom (bureau verkeershandhaving Openbaar Ministerie) het weer op en liet het door Peak Traffic uitvoeren.
De eerste trajecten waar controlesystemen verschenen op de Nederlandse wegen waren de A12 (CSC), A2 (Peak Traffic) en A4 (Gatsometer). In 2001 kwamen daar de A13 en A1 bij (wederom CSC). Dit jaar krijgen de A20 en A10 flitssystemen. Hoeveel het huidige contract waard is, zegt Bvom-persvoorlichter Evert Boerstra niet. Ook CSC doet hierover geen mededelingen. Wel is bekend dat het gaat om een periode van drie jaar. Verwacht wordt dat de nieuwste flitssystemen eind dit jaar in werking treden.