Managed hosting door True
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Adyen speelt hoofdrol in betaalproces Pathé

 

Pathé Nederland heeft voor Adyen gekozen om de online en mobiele betalingen af te handelen voor de verkoop van tickets voor al haar bioscopen. Het innovatieve betaalsysteem van Adyen geeft webwinkeliers de regie over de look & feel van de betaalpagina. Pathé heeft hiermee de betaalpagina volledig in zijn bestaande diensten geïntegreerd. Dit geldt zowel voor online kaartverkoop en kaartverkoop via de mobiele telefoon. Adyen helpt Pathé

Pathé is een van de oudste filmbedrijven van Europa. Het werd in 1896 in Frankrijk opgericht door de broers Pathé, die oorspronkelijk leiding aan het bedrijf gaven. Pathé is inmiddels overal in Europa actief op het gebied van productie en distributie, en eigenaar van 105 bioscopen in Frankrijk, Nederland en Zwitserland. Het zelfstandige bedrijfsonderdeel Pathé Nederland schakelde Adyen in om de gebruiksvriendelijkheid van het betaalproces voor klanten te verbeteren en zo de conversieratio’s voor de online en mobiele kaartverkoop te optimaliseren.

'Uiteraard hebben we grondig onderzoek gedaan naar payment service providers. Het werd echter al snel duidelijk dat er slechts één partij was die ondersteuning kon bieden aan de reikwijdte van onze ambities voor online en mobiele ticketing, en dat was Adyen', aldus Thomas Van De Weerd, Manager Internet Development bij Pathé. 'Adyen biedt een flexibel platform en een doelgerichte dienstverlening. Hierdoor konden wij makkelijk overstappen van ons bestaande platform voor internetbetalingen. Pathé heeft hoge verwachtingen van de nieuwe toepassing voor smart phones. De Adyen-oplossing voor mobiele betalingen sluit hier goed op aan.'

Het betalingsplatform van Adyen maakt gebruik van skin-technologie. Dit houdt in dat webwinkeliers alles kunnen aanpassen wat met de look & feel van de pagina te maken heeft, van logo's en kleuren tot de velden waarin klanten hun gegevens invoeren. Invoer en verwerking van een betaling gebeurt op één pagina - klanten hoeven hierdoor niet langer verschillende pagina's te doorlopen om te kunnen betalen.

'Met de volledige regie bij de webwinkeliers kunnen zij het betaalproces voor hun klanten vereenvoudigen. Dit is een van de redenen waarom we een goede match zijn voor Pathé', aldus Roelant Prins, CCO van Adyen. 'Daarnaast geeft Adyen prioriteit aan de ontwikkeling van services voor het accepteren van betalingen op mobiele toepassingen. Dit is voor Pathé ook een belangrijk verkoopkanaal. We gaan hier samen met Pathé de komende jaren verder in investeren.'

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/4267166). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over


 
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×