Maastrichtenaar Giel Schuffelers is een man met ambities. In één jaar tijd vernieuwde hij het wagenpark en breidde dit uit met nog eens zeven bussen. Daarnaast lanceerde hij recent een nieuw online verhuursysteem. In korte tijd groeide zijn bedrijf BusterRent, bekend van de kilometervrije busjesverhuur in Amsterdam, uit tot een serieuze speler met 23 busjes op het wagenpark. “Dat moeten er minstens 50 worden.”
Van het reserveren tot het inchecken en uitchecken, met het nieuwe systeem gaat álles digitaal! Op de website kunnen klanten online aangeven welke bus zij willen huren. Die boeken zij direct in, waarna ze een mailbevestiging ontvangen. Na de bevestiging kunnen ze online inchecken, waarbij ze alle gegevens die nodig zijn, zoals id en creditcard kunnen uploaden. Bij het ophalen van het busje hoeven ze dan alleen nog het reserveringsnummer door te geven, waarna wij ze op de i-pad het overzicht kunnen zien wat ze hebben uitgekozen.
‘Bij het contract op de i-pad zitten ook foto’s van eventuele bestaande schade aan een busje. Als er al een schade op de bus zit, is die foto leidend. Veel bedrijven werken nog op papier met zo’n doordruksysteem. Dan moet je noteren met de pen waar de schade is. Dat is niet duidelijk voor de klant en kan er ruis ontstaan. Op deze manier is het 100 procent eerlijk en transparant voor beide partijen’, aldus Giel Schuffelers.
Het systeem dat net live is, bouwde hij met websitebouwer Gillz. Schuffelers: ‘Acht maanden geleden hebben we de website vernieuwd. Hierbij hebben we echt gekeken: wat denkt de klant en hoe converteert iemand die naar de website toegaat? Dat heeft geresulteerd in een simpele, duidelijke en klantvriendelijke website, waar klanten direct vinden wat ze zoeken.’ Voor Schuffelers draait alles om de klantbeleving. Van website tot het weer inleveren van de bus. ‘Het moet perfect zijn’, geeft hij zelf toe.
‘Het moet gewoon van A tot Z kloppen, tot in het kleinste detail. Zou het bijvoorbeeld niet over mijn hart verkrijgen om geen lekkere versgemalen koffie te serveren. Of dat klanten hier rijen dik staan te wachten. Dankzij het nieuwe systeem hoeft dat ook niet, maar rijden klanten binnen tien minuten weg met de door hun gehuurde bus. De check-in tijd wordt met meer dan de helft verkort. Momenteel gaat 60 procent van de busjesverhuur online, 40 procent telefonisch. Het streven is om de online verhuur omhoog te krijgen naar 85 procent.’