Managed hosting door True
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Digitale beleving maakt van Tribes groeifabriek

De start-up Tribes biedt flexibele kantoorruimte aan. Het wil in snel tempo de wereld veroveren: in tien jaar tijd moeten er tweeduizend nieuwe Tribes-kantoren wereldwijd zijn. Om die groei te faciliteren bouwde Tribes een nieuwe website op basis van Kentico, leverancier van de gelijknamige totaaloplossing voor cms, e-commerce en online marketing.

Tribes is een Nederlandse start-up. Het verhuurt flexible workspace en kantoorruimte waar diverse bedrijven in veelal open omgevingen met elkaar kunnen werken. Het bedrijf biedt ontmoetingsplekken waar zowel zelfstandigen en werknemers van grotere corporates met verschillende achtergronden met elkaar in contact kunnen komen. Hierdoor wordt creativiteit gestimuleerd en kunnen nieuwe ideeën en projecten ontstaan. De start-up wil niet zozeer de mogelijkheid bieden om werknemers zo goedkoop mogelijk onder te brengen, maar zijn gasten juist extra goede faciliteiten bieden. 

Tribes is een jaar oud, maar heeft grote groeiambities. Tribes is bedacht door initiatiefnemer Eduard Schaepman, onderbouwd door co-founder Jasper Bekkering en na een jaar werd Alain Brossé erbij betrokken. In tien jaar tijd willen zij over tweeduizend locaties wereldwijd beschikken.

Nieuwe website

In eerste instantie werkte Tribes met een eenvoudige, statische website. Deze had beperkte functionaliteit, maar was direct na de oprichting goed genoeg als digitaal visitekaartje voor de start-up. Naarmate het bedrijf groeide, was een nieuwe site om te kunnen groeien.

De site moest bijvoorbeeld flexibel worden en de sitebeheerder de mogelijkheid geven om snel zelf nieuwe pagina’s te maken voor nieuwe locaties die Tribes opent. Bovendien wilde Tribes ook marketing automation- en community-functionaliteiten op termijn aan de site worden toegevoegd. Alain Brossé, die veel ervaring heeft met het maken van websites, startte zodoende een project om de oude site te vervangen door een nieuwe. 

'Voor ons is vooral belangrijk dat de nieuwe website de beleving bij Tribes digitaal kan overbrengen', vertelt Brossé. 'Je kunt Tribes vergelijken met een vijfsterren hotel voor overdag. De site moet dat kunnen vertellen. Dat betekent werken met mooie foto’s en een heldere structuur. Daarnaast is de site voor ons belangrijk als acquisitietool. We willen inzichtelijk hebben wie de bezoekers van de site zijn en waar zij vandaan komen, zodat we inzicht hebben in de effectiviteit van onze seo- en sea-campagnes.'

Value for money

De site werd door Vintage Productions gebouwd op basis van het Kentico CMS. 'We hebben om verschillende redenen voor Kentico gekozen. Op de eerste plaats hebben ze een value for money-propositie. Bovendien konden we met Kentico echt het soort flexibele site met navenante functionaliteiten bouwen die we wilden. Onze nieuwe site is multilingual. Dat zorgt ervoor dat je makkelijk content kan uploaden. Daarnaast beschikt het over ingebouwde analytics. Bovendien zijn we nu klaar voor de volgende stappen, zoals marketing automation en profiling.'

Een ontwikkeltraject werd gestart met Vintage Productions. Tribes-vestigingen werden bezocht om een idee te krijgen van de omgeving. Zo kon een visueel ontwerp gemaakt worden die aansluit op de beleving van Tribes-gasten. 'Uitdagingen waren er op het gebied van het leggen van koppelingen met het online betaalplatform en met het crm Salesforce. We zijn blij met de partner en kunnen goed en direct met ze schakelen. Uiteraard waren er uitdagingen, maar die zijn altijd goed opgepakt', aldus Brossé.

Site van de maand

De door Vintage gebouwde site heeft een visueel resultaat opgeleverd. Sitebezoekers blijven gemiddeld 2,3 minuten op de website, wat relatief lang is voor een informatieve site. Dit is mede dankzij het design.

Dankzij de analyticstools van Kentico heeft Tribes nu ook inzicht in het gebruik van de website, waardoor er informatie over leads en prospects wordt verworven, zoals bijvoorbeeld de regio waar sitebezoekers zich bevinden. 'Dat is belangrijk om te bepalen of er nieuwe locaties geopend moeten worden', laat Brossé weten. 'Bovendien heeft de site nu de benodigde flexibiliteit in huis om nieuwe dienstverlening uit te rollen in het digitale domein.'

'We willen nog een app ontwikkelen die onze gasten op basis van een persoonlijk profiel suggesties geeft over waar ze moeten gaan zitten. We faciliteren hen zo op het gebied van netwerken. Dat is een functionaliteit waar onze gasten echt gebruik van willen maken. En met onze nieuwe site hebben we ook de techniek in huis om dit te verwezenlijken', vertelt Brossé.

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/5785318). © Jaarbeurs IT Media.
?

 
Digitale beleving maakt van Tribes een groeifabriek

Alain Brossé

Lees meer over:
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×