Managed hosting door True
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Muzelinck is blij met de cloud

Voor Muzelinck. hét centrum voor de kunsten in de gemeenten Oss, Bernheze en Cuijk, was het moment aangebroken om de it-infrastructuur te vervangen. De keuze voor de cloud in plaats van een traditionele oplossing werd snel gemaakt. Met het oog op de toekomst was onafhankelijkheid op ict-gebied gewenst. Dit vereenvoudigde de keuze om een transitie naar de cloud te maken. De andere eisen en wensen van Muzelinck waren: snelheid, flexibiliteit, continuïteit, schaalbaarheid en kostenefficiënt werken.

De servers van Muzelinck, hét centrum voor de kunsten in de gemeenten Oss, Bernheze en Cuijk, stonden op een externe locatie bij de buren, de bibliotheek van Oss. Met het oog op de toekomst was onafhankelijkheid op ict-gebied gewenst. Dit vereenvoudigde de keuze om een transitie naar de cloud te maken. De andere eisen en wensen van Muzelinck waren: snelheid, flexibiliteit, continuïteit, schaalbaarheid en kostenefficiënt werken. Ook wilde men graag vanuit huis werken.

Na een aantal gesprekken was de keuze voor de DHS nextCloud snel gemaakt. De medewerkers van Muzelinck kunnen nu flexibel en snel vanaf elke gewenste locatie werken. Ook opereert Muzelinck nu onafhankelijk van de bibliotheek en is de it schaalbaar en kostenefficiënt.


It-beheer uitbesteden

Muzelinck heeft geen eigen it-afdeling. Het dagelijkse it-beheer en onderhoud is uitbesteed bij DHS nextBeheer. Het tijdspad van de transitie naar de cloud verliep als volgt: Februari 2015, cloud POC met bedrijf kritische applicaties; April 2015, de transitie naar nextCloud; en Mei 2015, oplevering nextCloud Muzelinck.

Natuurlijk zijn er bij iedere it-projecten leermomenten. De belangrijkste voor de transitie naar de cloud bij Muzelinck was volgens Inge Elbers, ict-coördinator bij Muzelinck, vooraf hardware specificaties aangeven voor privé devices om thuis gebruik te kunnen maken van de cloud. Achteraf was er behoefte geweest aan een eindgebruikerstraining door andere 'look & feel' van de gebruikersomgeving en duidelijkere omschrijving van wat wel en wat niet binnen een sevice level agreement (sla) valt

Aan de hand genomen

Elbers kreeg door directiewisseling dit it-project in haar spreekwoordelijke schoot geworpen. 'In het begin was het lastig, er moest organisatorisch van alles geregeld en geïnventariseerd worden. Gelukkig heeft DHS mij aan de hand genomen en mij stap voor stap begeleid door dit hele transitieproces. Ook de oplevering van nextCLoud moest, vanwege systeemstoringen op de oude server, met spoed naar voren geschoven worden. DHS heeft hier snel op geacteerd. Na de livegang liep ik natuurlijk nog tegen zaken aan. De servicedesk medewerkers stonden en staan steeds voor me klaar. Vanaf dag één ben ik erg tevreden over de nextCloud. Het werkt snel én het werkt goed.'

Over Muzelinck

Muzelinck is hét centrum voor de kunsten in de gemeenten Oss, Bernheze en Cuijk.
* Aantal werkplekken: 25 (netwerk account)
* Aantal werkplekken met alleen Office 365 en e-mail: 40
* Aantal thuiswerkplekken: 15
* Aantal medewerkers: 65
* Eigen it-afdeling: nee

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/5661389). © Jaarbeurs IT Media.
?

 
Lees meer over:
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×