Managed hosting door True
Deze opinie is van een externe deskundige. De inhoud vertegenwoordigt dus niet noodzakelijk het redactionele gedachtegoed van de redactie.

Teststrategieën voor een verbonden wereld

Het testen van nieuwe producten is complexer dan ooit. Het proces duurt lang en is kostbaar voor veel it-organisaties. Zeker nu het groeiend aantal mobieltjes, smart-toepassingen, bedrijfsapplicaties en mediakanalen foutloos moeten zijn verbonden met de rest van de wereld.

Bedrijven moeten hun producten sneller op de markt brengen dan ooit tevoren en dat brengt extra uitdagingen mee voor het testen. In de komende jaren zullen grote bedrijven onvoldoende geïntegreerde, uitgebreide teststrategieën en tools voor digitale transformatieprogramma’s hebben. Dit heeft enorme gevolgen voor het vermogen om producten op tijd en binnen het budget te leveren.

Een bedachtzame benadering voor tests is de weg vooruit. Deze nieuwe benadering laat bedrijven hun producten sneller op de markt brengen en verzekert tegelijkertijd de kwaliteit, automatisering en voorspelbaarheid. Er zijn zes trends die kunnen helpen bij het verbeteren van testmogelijkheden voor bedrijven.

1.    Digitale ontwrichting: een reëel aanwezige dreiging
Tegenwoordig is verstoring van digitale transformaties de grootste angst in elke industrie. Onze huidige, digitaal verbonden wereld brengt verschillende bedrijfsaspecten bijeen: klantcontact kanalen, supply chains, interface en touchpoint applicaties. Daarom dienen Quality Assurance-organisaties hun klantervaringstoepassingen te beoordelen en tegelijkertijd te zorgen voor werkende, individuele applicaties. Daarmee zullen ze verbluffende ontwikkelingen introduceren in kwaliteit, kosten en snelheid. Bedrijven moeten zich focussen op de ontwrichtende aard van digitale technologieën door aandacht te geven aan tests op basis van klantervaringen. De sleutel voor het succesvol uitvoeren van deze benadering ligt bij het zoeken naar servicemogelijkheden met de volgende kenmerken: een geïntegreerd testplatform, all-channel automatiseringstest frameworks, mobiele teststrategieën en crowdtests.

2.    Integreren van offshore met nearshore en onshore toepassingen
Met een verbonden wereld, komt ook de noodzaak om meer niche expertise dichter bij de klant te brengen en het besef dat testen een combinatie is van zowel offshore en nearshore; het brengt grotere kwaliteitscontrole, snellere communicatie, een gelaagde benadering, snijdt in de kosten en voegt waarde toe. Bedrijven moeten beginnen met het stellen van prioriteiten en een grotere nadruk leggen op services in de niches bij onshore en nearshore faciliteiten, om te kunnen profiteren van waarde en snelheid.

3.    Het mixen van gecentraliseerde en gedecentraliseerde tests
Internationale bedrijven realiseren zich dat ze hun quality assurance en testfuncties moeten organiseren met een combinatie van gecentraliseerde en gedecentraliseerde benaderingen. Een testteam dat strak geïntegreerd is in de productontwikkeling is van groot belang voor complexe integraties en transformaties. Maar bedrijven moeten er wel voor zorgen dat ze hun eigen formule voor succes definiëren; er bestaat geen one-size-fits-all aanpak. Het is van belang dat ze zoeken naar een testpartner met een multi-gelaagde testdoel-benadering, een continue leveringsintegratie en op uitkomst en output gebaseerde prijsmodellen; allemaal bestuurt door een 24/7 real-time dashboard.

4.    Snelle leveringsmodellen integreren zowel upstream als downstream
Een cruciale stap voor succesvolle integratie in een digitale wereld is het reduceren van de duur van de testcyclus door het aannemen van snelle toepassingen en een dynamisch testplatform. Dit betekent snelle, responsieve quality assurance en testoplossingen geïntegreerd met snelle ontwikkeling. Bedrijven moeten stoppen met de eenzijdige upstream-integratie, maar juist integreren met een downstream-benadering om een nieuw Test-Ops concept te creëren. Om de concurrentie voor te blijven moeten bedrijven efficiënt door de risk-based analyse technieken, risk-based testing, test-gedreven ontwikkeling, geïntegreerde testlevering en service virtualisatie heen gaan.

5.    Betere focus op non-functioneel en gebruikerservaring
Voorblijven op de concurrentie is essentieel en de race om prominent te blijven zorgt voor een toenemend aantal bedrijven met stijgende non-functionele en gebruikerservaring tests, samen met applicatiemigratie-tests op de cloud. Veiligheids- en performancetests moeten de hoogste prioriteit hebben. Bedrijven die dit begrijpen moeten multi-kanaal en gedragsgedreven testmodellen en –benaderingen opnemen, evenals gefocuste platformmigratie tests. Het is van cruciaal belang om sterke links te hebben met omni-kanaal testautomatiserings benaderingen, verbonden wereld teststrategieën, eindgebruiker performance-analyse en concurrerende benchmarktoepassingen.

6.    Cloud-migratie met hogere nadruk op testsupport diensten
Bedrijven moeten een sterkere nadruk leggen op specifieke cloud- en virtualisatie toepassingen om een stevige testomgeving te creëren en voor het managen van de cloud- virtualisatie strategieën. In een verbonden wereld is het essentieel dat applicaties worden getest op meerdere stuurprogramma’s en apparaten in verschillende omgevingen. Deze brede tests kunnen niet vooraf worden gedaan; ze moeten worden gedaan in de cloud. Daarom is het belangrijk ervoor te zorgen dat testpartners toegang hebben tot de best mogelijke testomgevingen, die voorzien zijn van alle noodzakelijke services.

Kijk naar trends!

In een verbonden wereld neemt de concurrentie snel toe, dus bedrijven moeten goed kijken naar deze trends en ervoor zorgen dat ze de juiste stappen nemen om hun testmethodologie te verrijken. Het implementeren van de juiste testtoepassingen zal ervoor zorgen dat bedrijven naadloos de complexiteit en de schaal van het Internet der dingen kunnen managen. Het kiezen van de juiste testpartner kan het verschil maken tussen succes en falen. Het identificeren van best-practices zorgt ervoor dat producten en applicaties klaar zijn voor de deadlines en dat ze kunnen voldoen aan de verwachtingen van de klant. Dit zorgt ervoor dat bedrijven goede producten en services kunnen leveren, om vervolgens een goed rendement te leveren op investeringen.

Manas Chakraborty, global head of testing services bij Mindtree

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/5442928). © Jaarbeurs IT Media.
?

 
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×