Managed hosting door True
Deze opinie is van een externe deskundige. De inhoud vertegenwoordigt dus niet noodzakelijk het gedachtegoed van de redactie.

Chinese servicelevels en application lifestyle-services

 

Computable Expert

Mark Smalley
The IT Paradigmologist, ASL BiSL Foundation. Expert van Computable voor de topics Beheer en ICT-branche.

Ik weet niet of het nog steeds zo werkt maar in China was het vroeger zo dat je een huisarts betaalde zolang je gezond was en niet wanneer je ziek was. Preventief onderhoud versus correctief onderhoud.

Toch is het bij de meeste ict-beheercontracten juist omgekeerd. Hoe meer service calls, hoe hoger de rekening. Ergens is dat wel logisch maar toch, zou het niet anders kunnen? Net zoals de Chinese doctor, dài fu als ik het goed heb, je waarschijnlijk wel een rekening stuurt als je zo stom bent om van de muur te vallen en je been te breken, zijn er bepaalde categorieën van service calls die buiten deze regeling vallen. Maar dat het goed zou zijn dat serviceproviders worden gestimuleerd om aan call-reductie te doen, lijkt mij evident. Met een knipoog naar een gezond leefpatroon, goed eten en in beweging blijven, misschien is er een markt voor application lifestyle-services.

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/3337999). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over


 

Reacties

Fantastisch concept.
Bij de dokter-patient relatie is er ook een grijs gebied: wanneer betaal je wel en wanneer niet (zie het gebroken been voorbeeld).

Bij de callcenters krijg je hetzelfde: deze call is veroorzaakt door de "domme" gebruiker en moet betaald worden en de andere call is veroorzaakt door de "gebrekkige service" van de dienstverlener.
Je zou een lijstje moeten hebben van type service calls die niet betaald hoeven te worden.

Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×