Managed hosting door True

Reliance Application Services heet MagnaVersum

 

Analytics

Reliance Application Services uit Hoofddorp heeft zijn naam veranderd in MagnaVersum. De reden voor de naamswijziging is de verdere internationalisering van het bedrijf. De nieuwe naam moet deze stap illustreren. MagnaVersum levert business intelligence (BI) en analytics-oplossingen voor met name de zorgsector en biedt applicatieontwikkeldiensten aan.

De MagnaVersum-holding bestaat uit twee bv's: MagnaVersum App Development en MagnaVersum BI Services. 

Voorheen was Reliance AS een onderdeel van de Bitsgroup holding. Daar vallen nu nog onder: Reliance, Cloud Connect, Managed Services en Carepartners. MagnaVersum blijft samenwerken met een aantal onderdelen hiervan. 

Reliance en zijn dochterbedrijven hebben vooral de focus op Nederland (hosting, werkplekbeheer en dergelijke). MagnaVersum heeft met zijn app-ontwikkelng (augmented reality, 3D animations e.d.) en bi-diensten een wereldwijde focus. 

Meer inzicht

MagnaVersum is leverancier van BI-  en analytics-oplossingen in de zorgsector. Het bedrijf beheert bijna vier miljoen patiëntendossiers. De oplossingen zijn gebouwd op Qlik-software en bieden huisartsenposten en -praktijken meer inzicht om de zorgverlening te verbeteren.

Voor de huisartsenpraktijk heeft het bedrijf begin januari 2016 de ontwikkeling van een dashboard afgerond. Met dit software as a service (SaaS)-dashboard kunnen huisartsen in één oogopslag zien wat er over een patiënt is gemeten. Hier was volgens Angelika Klidas, chief BI officer bij Reliance, veel behoefte aan, omdat er verplicht gerapporteerd moet worden aan bijvoorbeeld verzekeraars en brancheorganisaties, maar hier veel tijd in gaat zitten.

Klildas: ‘Via het dashboard kunnen huisartsen bijvoorbeeld makkelijk zien welke patiënt welke chronische ziekte heeft, welke medicijnen zijn voorgeschreven, waar hij naar is doorverwezen en wanneer hij voor het laatst bij de huisarts is geweest. Op die manier kunnen trends worden herkend en kunnen er koppelingen tussen factoren worden gemaakt. Dit verbetert de zorgverlening en dat is precies wat huisartsen willen.’ 

Huisartsenpost

Predictive analytics is nog niet opgenomen in het dashboard, omdat een huisartsenpraktijk daar volgens Klidas (nog) geen behoefte aan heeft.

Bij een huisartsenpost is het wel nodig om voorspellingen te doen en in die oplossing zit dit daarom wel. Bij een huisartsenpost draait het voornamelijk om de urgentie van een klacht en is zorgverlening korte termijn gedreven. Klidas legt uit dat als je met een klacht de huisartsenpost belt, deze in een prioriteit wordt ingedeeld en vanaf dan het klokje gaat lopen totdat de patiënt gezien is. Het draait daar volgens haar dan ook om snelheid en efficiëntie en de werkwijze is procesmatig.
Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/5749396). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over


 
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×