Managed hosting door True

Spam en vinden van informatie grootste ergernissen

 

De gebrekkige vindbaarheid van informatie op het bedrijfsnetwerk en problemen met spam en virussen leiden tot de meeste ergernissen bij Nederlanders en Belgen. Ook trage en slecht functionerende software is nog steeds een grote bron van stress.

Dit blijkt uit een onderzoek naar Iict-gebruik bij middelgrote en grotere organisaties in België en Nederland dat Heliview in opdracht van Citrix Systems heeft uitgevoerd. De resultaten van dit onderzoek zijn vandaag bekend gemaakt op de Citrix Solutions Conference in Antwerpen. Bijna de helft van de 185 ondervraagden gaf aan geregeld moeite te hebben met het vinden van informatie op het netwerk. Grip krijgen op de gegevensstromen in de organisatie staat bij de meeste organisaties dan ook boven aan het prioriteitenlijstje: ruim een op de vijf respondenten noemde optimalisatie van databeheer als belangrijkste strategische ict-uitdaging voor de komende twee jaar.

De andere grote ergernissen, spam en virussen (45 procent), slecht functionerende of oude software (40 procent) en het wachten op software (38 procent), staan echter minder hoog op de agenda. De op één na belangrijkste uitdaging blijkt namelijk nog steeds kostenbesparing te zijn, gevolgd door het realiseren van remote access en het verbeteren van de beveiliging.

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/1769090). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over


 
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×