Managed hosting door True

Aegon verlengt BPO-contract met Logica

 

Aegon heeft het bpo-contract met Logica voor twee jaar verlengd. De ict-dienstverlener verricht voor Aegon Leven, Bank en Schade al sinds 2003 administratieve handelingen, waaronder adreswijzigingen en polismutaties. De dienstverlening vindt plaats in het BPO Shared Service Centrum Verwerking van Logica in Leeuwarden. De financiële omvang van het contract is niet bekendgemaakt.

Logica verwerkt voor Aegon de administratie die voortkomt uit klantverzoeken, zoals nieuwe inschrijvingen, adreswijzigingen en polismutaties. De verlenging van het contract beschouwt de ict-dienstverlener als een bewijs dat de investeringen in uitbestedingsdiensten en met name business process outsourcing (bpo) vruchten afwerpen. Volgens Jitka Beukenkamp, directeur Outsourcing Services Logica Nederland, waren financiële instellingen de laatste jaren terughoudend in het uitbesteden van diensten, maar is er momenteel een groeiende belangstelling voor bpo zichtbaar, al dan niet ingegeven door de huidige economische omstandigheden.

Voorloper

Beukenkamp noemt Aegon in Nederland een voorloper op het gebied van bpo. Logica kan naast de klantenadministratie ook diensten op het terrein van personeelszaken en financiën overnemen van banken en verzekeraars. ' We hebben ook een oplossing voor het beheer van ‘oude' portefeuilles met producten die niet meer actief worden gevoerd, een problematiek waar steeds meer partijen door fusies en migratie-trajecten mee worstelen.'

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/3076689). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees ook


 

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.