Managed hosting door True

SciSports stelt intelligence-directeur aan

 

Matthijs Wolters

Matthijs Wolters gaat aan de slag als intelligence-directeur bij SciSports

Voetbaldata-specialist SciSports uit Enschede heeft Matthijs Wolters (44) aangesteld als hoofd van de Intelligence-afdeling. Dit is de derde aanstelling in een korte tijd voor de start-up.

Matthijs Wolters studeerde econometrie in Groningen, promoveerde in de bedrijfskunde aan Erasmus Universiteit Rotterdam en werd docent aan de VU in Amsterdam. Hij gaat bij SciSports aan de slag als directeur intelligence. In die rol geeft hij leiding aan de intelligence-afdeling van het bedrijf.

Wolters over zijn functie: ‘Mijn voornaamste taak én uitdaging wordt aan de voetbalwereld uitleggen wat voor moois je met onze 'intelligence' kunt doen. En samen met die voetbalwereld uitvinden hoe voetbalexpertise en data-intelligence optimaal van elkaar kunnen profiteren.’

Drie IT-talenten

De start-up uit Enschede heeft 46 werknemers in dienst. De aanstelling van Wolters is de derde dit jaar. Zo haalde het bedrijf eerst een Vlaamse machine learning-expert binnen. Het betreft de 28-jarige Jan Van Haaren, die zich toelegt op het toepassen van kunstmatige intelligentie en machine learning. Dat moet betere inzichten genereren voor professionele voetbalorganisaties.

Daarna werd de 27-jarige Fernando Jose Iglesias Garcia bij Google weggehaald. Deze software engineer moet SciSports helpen met de internationale doorbraak van BallJames. Dat is een realtime datamachine die automatisch driedimensionale data genereert uit videobeelden van voetbalwedstrijden die met een eigen systeem van veertien camera's worden gefilmd.

SciSports

SciSports analyseert en verrijkt bestaande internationale data van meer dan driehonderdduizend spelers waarmee op spelersniveau onder andere kwaliteit, spelersgroei, potentie en invloed op het team wordt bepaald en voorspeld.

Op teamniveau wordt het gebruikt om wedstrijden en competities te analyseren en te voorspellen. De tool helpt bijvoorbeeld bij het vinden van talent in een bepaalde regio en het zoeken van een speler bij een spelersprofiel maar ook bij een analyse van de tegenstander.

Het bedrijf claimt diverse clubs en agents in Nederland, België, Groot-Brittannië, Portugal, Brazilië, Duitsland en Italië tot zijn klantenbestand te rekenen.  

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/5945757). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over



Lees ook


Partnerinformatie
 

Jouw reactie


Je bent niet ingelogd. Je kunt als gast reageren, maar dan wordt je reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om je reactie direct geplaatst te krijgen, moet je eerst rechtsboven inloggen of je registreren

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
Je reactie ontbreekt
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×