Managed hosting door True

Boersma aast op alle New Horizons-vestigingen

 

student vrouw leren laptop computer

Investeerder Erik Boersma spreekt met de eigenaren van ict-opleider New Horizons in Eindhoven over een intensieve samenwerking. Boersma heeft een franchise voor zeven New Horizons-vestigingen in Nederland, het ondernemersechtpaar Dick Bogers en Doran van der Ven heeft drie vestigingen. Een overname van die drie vestigingen - in Cuijk, Eindhoven en Elsloo - wordt niet uitgesloten. Daarmee zou Boersma eigenaar worden van alle vestigingen van New Horizons in Nederland.

Welke vorm van samenwerking er uiteindelijk wordt gekozen is nog niet duidelijk, vertelt Dick Bogers van New Horizons in Eindhoven. Er is al een samenwerking tussen beide partijen op het terrein van gezamenlijke inkoop. De verschillende franchises van New Horizons in Nederland werken ook samen op het terrein van marketing. Boersma bevestigt de gesprekken met de zuidelijke New Horizons-ondernemers.

Samenwerken is volgens Bogers belangrijk om op kosten te besparen. 'We zitten op dit moment in een moeilijke markt, de omzet is in 2009 bij alle opleiders fors teruggelopen. Ik heb twintig man in dienst. Als klanten zich niet aan de afgesproken betalingstermijn houden, dan ontkom je niet aan het nemen van maatregelen.' Kostenbesparing is daarbij een van de opties. 'Gelukkig zijn onze vestigingen relatief klein', zegt Bogers.

Kleinere vestigingen

Investeerder Boersma kocht in februari de activiteiten van het failliete New Horzions Learning in Utrecht, met vestigingen in Utrecht en Apeldoorn. Onlangs verwierf hij de franchise voor vestigingen in Amsterdam, Den Haag, Groningen, Rotterdam en Zwolle. Daarmee werd Boersma in één klap de belangrijkste partner van de internationale ict-opleider New Horizons in Nederland.

Zijn strategie is gericht op het openen van kleinere vestigingen, vanwaaruit cursisten steeds meer via internet ondersteund worden bij het volgen van cursussen. Ook gelooft hij dat er in de toekomst meer cursussen in huis bij de klant zullen worden gegeven. Die kan daardoor op kosten besparen. De zogeheten Walk-in, één-op-één ondersteuning van cursisten door een docent in een leslokaal, blijft echter onderdeel van het dienstenpakket.

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/3359281). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over



Lees ook


 

Reacties

Ik geloof er niks van. Die New Horizons club is al tig keren van eigenaar gewisseld en ze laten altijd een spoor van ellende achter. Onbetaalde leveranciers en cursisten die hun certificaten niet krijgen.
Nooit meer zal ik daar een training doen.

Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×