Managed hosting door True

Microsoft koopt LinkedIn voor 26,2 miljard dollar

Softwarereus Microsoft heeft voor 26,2 miljard dollar (ongeveer 23 miljard euro) social media netwerk LinkedIn overgenomen. Het zakelijke netwerk wordt een zelfstandige divisie binnen Microsoft en behoudt de eigen merknaam. Directeur van LinkedIn, Jeff Weiner, blijft actief als ceo en rapporteert aan Microsoft-directeur Satya Nadella.

Microsoft krijgt door de overname in één klap toegang tot het grootste zakelijke sociale netwerk ter wereld. Volgens Nadella sluit de overname aan op de vraag naar communicatie-tools binnen zakelijke software. Hij ziet ook mogelijkheden om de productiviteit te verhogen. Via LinkedIn kunnen gebruikers bijvoorbeeld sneller connecties vinden binnen hun vakgebied.

LinkedIn telt wereldwijd zo'n 433 miljoen gebruikers. Microsoft, dat eerder een koppeling tussen Outlook en LinkedIn maakte, zal nu nieuwe manieren gaan zoeken hoe het dat netwerk kan verbinden aan zijn software. Voor Nadella is de overname van LinkedIn de eerste grote overname sinds hij de scepter zwaait bij Microsoft.

Na zijn benoeming in 2014 richtte het softwarebedrijf zich steeds meer op zakelijke klanten. In die benadering spelen clouddiensten en productiviteit-tools een belangrijke rol. Het is nog niet concreet welke toevoegingen LinkedIn zal leveren voor Office 365 en Dynamics. LinkedIn-directeur Weiner verwacht dat het flink kan profiteren van het wereldwijde netwerk aan Microsoft-gebruikers. dat mondiaal ruim een miljard gebruikers telt.  

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/5779433). © Jaarbeurs IT Media.
?

 

Reacties

Op zich een logische stap, maar wel een hoop centjes voor een website :-)

Hmmmm ben nu bijzonder benieuwd wat er zal worden waargemaakt van statement: Inhoudelijk en zakelijk zal er voor en bij linkedin weinig veranderen. MickeySoft kennende zullen er zeker koppelingen worden gemaakt tussen tal van MS dbases en die van Linkedin. Ben benieuwd naar de merkbare consequenties.

@Henri
Voor MS peanuts als je de achterliggende ideologie kunt zien. Logische zet.

Voor CRM is dit een zeer boeiende ontwikkeling. Datakwaliteit rond contactpersonen is binnen bedrijven nu zeer moeilijk te borgen. Met LinkedIn heeft Microsoft een hele actuele informatiebron van beslissers en beïnvloeders gekocht, inclusief functie- en werkgevers veranderingen. Benieuwd wanneer en hoe ze dit functioneel aan elkaar gaan verbinden. Ongetwijfeld heeft o.a. Salesforce bijgedragen aan de hoge aankoopprijs.

Lees meer over:
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×