Managed hosting door True

Lithiumbatterijen mogen niet meer worden ingecheckt

 

Lithiumbatterijen mogen niet meer los vervoerd worden in het bagageruim van vliegtuigen, volgens de regels van het Amerikaanse ministerie van transport. Passagiers moeten losse lithiumbatterijen in de handbagage meenemen.

Passagiers die van en naar of in Amerika vliegen mogen geen losse lithiumbatterij meer in hun ingecheckte bagage hebben. Reizigers moeten de batterij in de handbagage vervoeren in een plastic zak. Deze regels, opgelegd door het Amerikaanse ministerie van transport, zijn per 1 januari ingegaan.

De nieuwe regels moeten het risico op een brand in het bagageruim, ontstaan in een lithiumbatterij verminderen. De batterijen worden door het ministerie als gevaarlijke materialen gezien sinds dat het ministerie weet dat deze batterijen door oververhitting in brand kunnen vliegen. Testen door de Federal Aviation Administration wijzen uit dat de blussystemen branden in de bagageruimen, ontstaan door oververhitte lithiumbatterijen, niet kunnen blussen.

Batterijen die worden gebruikt door apparaten, zoals mobiele telefoons, laptops of camara's, mogen wel ingecheckt worden. Passagiers mogen per tas maar twee extra losse batterijen meenemen.

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/2269871). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over



Lees ook


 

Reacties

Wat de 'heren in de US' aan het denken heeft gezet is de zelf-ontbranding van LI-Batterijen in Gsm's en Laptops van de afgelopen jaren van : Dell, Sony, Tochiba, IBM, Nokia, Samsung, en ga zo maar door....
-
Wat de 'US-heren' vergeten is dat er voor zo'n 'vlammende gebeurtenis' de Lithiumbatterij wel een 'short-cirquit' moet hebben (aangesloten zijn).
-
De '911' gedachte begint nu wel een beetje op hol te slaan....

Ja, maar dat kan ook op andere wijze ontstaan indien de batterij in de bagage bijvoorbeeld niet apart ingepakt is en metalen delen van een koffer/tas raakt of andere bagage-inhoud die deze kortsluiting kan triggeren. En ik kan me voorstellen dat ook statische elektriciteit dit zou kunnen bewerkstelligen, hetgeen ook bij vliegen een rol speelt.
In mijn beleving kun je met potentiele risico's in een vliegtuig tijdens een vlucht niet voorzichtig genoeg omspringen, zeker als het alternatief een simpel en eenvoudig middel betreft om het risico te ondervangen, hoe vergezocht dan ook.

Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×