Jean-Pierre Garbani, analist bij Forrester, blikt terug op twee en een half jaar complete transformatie bij CA en meent dat CA echt nieuw is. In Nederland beloofde de leverancier eerder dit jaar zijn partnerprogramma te verbeteren.
Het bedrijf begaf zich op een technologisch vernieuwingspad in deze tijd toen het onder andere Concord, Cendura en Wily Technology overnam. De volgende stap was vanzelfsprekend het integreren van bestaande en nieuwe producten. CA moest een samenhangend solution portfolio van verschillende producten samenstellen.
De belofte
Onlangs vereenvoudigde CA in Nederland zijn prijsmodel voor ARCserve Backup-oplossing zodat resellers een sneller verkoopproces en minder tijdrovende configuratietaken ervaren. Ook zijn er dit jaar door CA verschillende nieuwe oplossingen geïntroduceerd.
Afgelopen november scheidde de vendor Groot Brittannië en Ierland van de Noord Emea-regio om zich daar meer op partners te richten. Het Britse en Ierse CA waren aan ingrijpende bestuursveranderingen onderhevig, maar vars werden gerustgesteld met de boodschap dat stabiliteit hoog in het vaandel staat bij het bedrijf. Britse vars vinden dat CA meer aandacht aan hen moet schenken. Ook in Nederland zijn zulke geluiden eerder gehoord, met als resultaat dat CA eerder dit jaar zijn partnerprogramma beloofde te verbeteren.
‘Geen luchtkasteel’
Volgens Garbani is het nieuwe CA echt nieuw: "Het is geen luchtkasteel maar een nuchtere, realistische aanpak, dat gericht is op de kern van het it-beheerprobleem."
CA’s oplossingen draaien om drie kernen: governance, business service management (BSM) en security management. CA heeft zijn portfolio in deze drie segmenten geconsolideerd en ondersteund met een sterkere configuratie management database (CMDB). "Daarmee wordt een technologisch fundament gesmeed via een unified service model (USM) dat alle CA-oplossingen karakteriseert."