CMG is vorige week een nieuwe campagne begonnen om IT-talent binnen te halen. In advertenties worden afgestudeerden op een zakelijke manier benaderd. Het automatiseringsbedrijf verlaat daarmee de stunttactiek die het de afgelopen jaren veel publiciteit maar ook hoon bezorgde.
In de nieuwe wervingscampagne vertellen de directieleden en enkele consultants wat jonge informatici bij het bedrijf zoal kunnen verwachten. Het is een gedegen verhaal over projecten, nieuw ontwikkelde systemen en bedrijfscultuur. Daarnaast worden afgestudeerden attent gemaakt op een masterclass die ze kunnen volgen.
In het verleden werden afgestudeerden en professionals door CMG gelokt met ballonvaarten, barbecues met het management en vliegtripjes naar seminars. Een aanpak waarover in de branche nogal lacherig werd gedaan. "We hebben een serieus en degelijk imago, dus daar moet je mee oppassen. Niet alleen onze klanten maar ook onze medewerkers vinden het vervelend als een al te olijk beeld van CMG ontstaat. We willen serieus genomen worden.", verklaart een woordvoerder de nieuwe strategie.