Compaq Computer heeft de prijzen van de netwerkprodukten die onder de namen Thomas-Conrad en Networth worden verkocht, drastisch verlaagd. Sommige produkten zijn de helft goedkoper geworden.
Vorig jaar kocht Compaq beide netwerkleveranciers op, in een poging vaste grond onder de voeten te krijgen op de sterk groeiende markt voor netwerken. Compaq wil zijn beproefde tactiek van marktpenetratie door prijsverlagingen, gekoppeld aan schaalvergroting, nu ook bij deze bedrijven gaan toepassen.
De produkten van Thomas-Conrad en Networth zullen geleidelijk onder de Compaq-vlag worden gebracht. De nieuwe produktreeks krijgt de naam Netelligent. Nog deze maand krijgt de introductie van de Netelligent-produkten in Europa zijn beslag. De Nettilligentrepeaters worden gemiddeld 32 procent goedkoper, Fast Ethernet repeaters enswitches gaan met 35 procent in prijs omlaag. Volgens Compaq liggen de prijzen daarmee nu gemiddeld 5 tot 20 procent onder die van de concurrentie. Compaqs Netelligent netwerkaanbiedingen zijn gericht op nevenvestigingen, werkgroepen en afdelingen van kleine tot middelgrote bedrijven. De complete lijn omvat meer dan honderd verschillende produkten.