Bijna 70 procent van de bedrijven in Groot-Brittannië is slecht voorbereid op onverwachte gebeurtenissen. Gemiddeld duurt het bij deze bedrijven minimaal twee werkdagen om weer operationeel te zijn na een ramp.
Dat blijkt uit onderzoek van Mitel, leverancier van producten op het gebied van ip-telefonie, onder tweehonderd financiële managers en managing directors van bedrijven met een omzet van meer dan 1,5 miljoen euro.
Uit het onderzoek komt ook naar voren dat de geschatte kostenpost bij een calamiteit hoog is, ongeveer 8700 euro per dag. Een derde van de ondervraagde bedrijven geeft aan dat ze nog een hogere kostenpost te verwerken krijgen als ze het personeel een dag vrij moeten geven, omdat het kantoor niet bereikbaar is. Verder blijkt dat meer dan een kwart van de managers in geval van een ramp op de mobiele telefoon vertrouwd.
Is uw bedrijf goed voorbereid op een ramp? Welke it-dienst (telefonie, e-mail of de servers) wordt na een calamiteit het eerste opgestart? Geef uw mening op computable.lezers@bp.vnu.com of klik op de link ‘reageer op dit artikel’.
Hoe schokkend is dit bericht? Ik mis informatie om dat te bepalen:
Aan wat voor rampen dacht de schrijver? En wat is dan een gemiddelde Britse ramp?
Een goede voorbereiding kan financieel aardig uit de klauwen lopen. Dan kan je beter ongeveer 2 x 8.700 euro reserveren.