VrouwOnline.nl, de grootste vrouwenportal van Nederland, lanceert samen met de Rabobank de eerste financiële website in Nederland speciaal voor vrouwen.
Gisteren sloten beide partijen hiervoor een overeenkomst. Aanleiding voor de introductie is de toenemende rol van vrouwen bij het nemen van belangrijke financiële beslissingen. De site wordt medio 2001 gelanceerd.
De site speelt in op financiële consequenties van belangrijke momenten in het leven. Ze gaat bijvoorbeeld informatie geven over geldvraagstukken rondom de koop van een huis, het krijgen van kinderen en eerder stoppen met werken. VrouwOnline en de Rabobank zien bij vrouwen een sterke behoefte aan financiële informatie gericht oplife events. "Op dit moment is 40 procent van de Nederlandse vrouwen online", geeft Matthias Boswinkel, uitgever van VrouwOnline, aan. "Van de 500 duizend vrouwen die regelmatig onzeportal bezoeken, weten we dat ze zeer geïnteresseerd zijn in financiële onderwerpen."
Omdat VrouwOnline zelf geen financieel specialist is, kiest zij voor samenwerking met de Rabobank. Boswinkel: "Rabobank is een logische partner door haar marktpositie in Nederland en de jarenlange ervaring die deze bank heeft op internet." Marc Cootjans, manager Virtuele Rabobank licht toe: "Via Random Access Banking, bankieren via internet of telefoon, maken 1 miljoen klanten gebruik van de Rabobank. Met het financieelchannel binnen VrouwOnline spelen we in op de financiële vragen die bij vrouwen leven."
VrouwOnline.nl is met 6,8 miljoenpageviewsper maand de grootste vrouwenportal van Nederland. Op de sites kunnen vrouwen terecht voor entertainment, informatie, interactie en services gerelateerd aan een breed scala van onderwerpen. Het netwerk is opgebouwd uit twee type sites: themasites en de websites van populaire vrouwenbladen als Cosmopolitan, Margriet, Libelle en Viva. Bestaande themasites zijn onder andere KokenOnline, ZwangerOnline, BeautyOnline, ReisOnline, WerkOnline, GezondOnline en de site voor beginnende vrouwelijke internetters StartOnline.