Managed hosting door True

Aandeelhouder mengt zich in Superp-crisis

 

Budget geld planning

De perikelen bij SAP-dienstverlener Superp moeten stoppen, meent aandeelhouder Charles Wolters. De oprichter van de voorloper van het bedrijf zag vanaf de zijlijn Superp veel geld verliezen door een investering. Daardoor voelt hij zich genoodzaakt om zich intensief met het bedrijf te bemoeien. 'Superp heeft onvoldoende geanticipeerd op het verscherpte toezicht van de bank waardoor nu een intensief herstelplan nodig is.'

Wat het intensieve herstelplan precies inhoudt, kan Wolters nu nog niet zeggen. 'We zijn gestart met opschoning van de activiteiten en een evaluatie van het managementteam. Dergelijke processen vragen veel tijd en gaan gepaard met begrijpelijke emoties. Begin dit jaar eiste de bank versnelde aflossing van het kredietgedeelte vanwege het verkopen van dochtermaatschappij Orbrix. De banken hebben het toezicht en regelgeving rondom het verstrekken van kredieten behoorlijk verscherpt. Daarop heeft Superp onvoldoende geanticipeerd.'

Bankkredieten

Eind 2009 werd het Wolters en de overige aandeelhouders duidelijk dat Superp versterking nodig had. De uitgaven van de SAP-dienstverlener waren te hoog ten opzichte van de inkomsten. Reden hiervoor was de investering die Superp had gedaan in het mkb-product SAP Business One. De investeringen werden gedaan door middel van bankkredieten en die betaalden zich niet uit.

Eerder benadrukte de huidige managing diretor Alex Kuin al dat de salarissen van maart en april gewoon zijn betaald. Ook heeft volgens hem het personeel wel oren naar een participatieplan waarin zij aandelen Superp kunnen kopen. Superp is er nog niet, maar er worden wel stappen in de goede richting gemaakt. Wolters: 'We leggen nu de laatste hand aan een intensief herstelplan waarvoor de weg inmiddels is vrijgemaakt.'

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/3348489). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over



Lees ook


 

Reacties

Het lijkt wel op een soap!!!

We hebben nu het verhaal van een medewerker gezien; van de huidige directie, en van een aandeelhouder... ik mis nu het "verhaal" van nog 1 persoon (!)

maar inderdaad Rob,... het lijkt net op een soap; hopelijk lijkt het niet op Onderweg naar morgen... die stopt.

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.