Managed hosting door True

Nominatie voor Bas de Reus (Fujitsu Nederland)

Genomineerd als CEO

Bas de Reus is een verbinder; van collega’s, van klanten, van ideeën. Het belang van klanten staat voor De Reus, die al ruim 22 jaar in de it werkt (sinds 2009 bij Fujitsu), altijd voorop. Maar het zijn de medewerkers die dat belang dienen, daar laat hij geen twijfel over bestaan. Kenmerkend voor zijn leiderschapsstijl is de onverminderde aandacht voor zijn Fujitsu-collega’s. Mede daardoor is Fujitsu voor het vierde jaar op rij gecertificeerd tot Top Employer in Nederland door het onafhankelijke Top Employers Institute. Voor de algemene jury van de Computable Awards 2017 reden om Bas de Reus van Fujitsu Nederland als CEO van het Jaar te nomineren.

Fujitsu

Zijn verbindende kwaliteiten mocht De Reus onder meer toepassen bij het samenvoegen van de twee bedrijven Fujitsu Siemens (producten) en Fujitsu ICL (services). Ondanks deze organisatorische veranderingen en digitale revolutie is onder de leiding van De Reus de medewerkerstevredenheid binnen Fujitsu stabiel gebleven en de laatste jaren zelfs verder verbeterd naar een 7,4. Bovendien heeft hij Fujitsu Nederland winstgevend gemaakt en diverse mooie nieuwe klanten binnengehaald. In 2011 won Fujitsu het grootste Nederlandse contract voor het leveren van client devices voor de werkplekken van bijna alle ministeries. Bovendien werden servicescontracten afgesloten met onder andere Alliander, Equens, KLM, PWN, Evides, Arboned, Ahold, Sabic, Taqa, Havenbedrijf Rotterdam, gemeente Almere, Robeco, provincie Noord-Holland en Rijkswaterstaat.

Het effect dat innovatie heeft op de klanten bewijst Fujitsu Nederland onder meer met haar werkzaamheden voor Robeco. Robeco zocht een state-of-the-art werkplekoplossing, waarbij medewerkers anytime en anyplace kunnen werken. Fujitsu voorzag Robeco van een hardware-onafhankelijke digitale werkplek, gebaseerd op wereldwijde standaarden en de meest recente Microsoft-technologie, waaronder Windows10, Skype for Business, Office365 en OneDrive for Business. Fujitsu voorziet in een onsite servicedesk, terwijl een lokale Fujitsu Service Desk 24-uurs telefonische ondersteuning biedt.

Terug naar de overige genomineerden
Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/6047897). © Jaarbeurs IT Media.

Bas de Reus

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×