Managed hosting door True

Spoelstra spreekt: Prutser

 

Er zijn twee redenen waarom je als ict-bedrijf een goede helpdesk nodig hebt. De eerste reden is omdat je een inferieur product of dienst levert, de tweede omdat je enorme prutsers als gebruikers hebt.

Hoe ik dit weet? Ik heb regelmatig te maken met ict-bedrijven die inferieure producten en diensten leveren en ik ben een enorme prutser als gebruiker. Ik lees geen handleiding, volg geen cursus maar ga direct aan de slag.

Zo ook met het UPC alles in één pakket. 100% installatiegarantie stond er op de doos. Ja, maar niet als Jacob het zelf gaat installeren. Jacob is namelijk niet zo handig. Als Jacob gaat klussen, zegt zijn vrouw altijd: zo ga je weer knutselen? Als Jacob door de Gamma loopt, ziet hij dat andere mensen wel kluskleren aan hebben. Jacob heeft gewoon oude kleren aan. Versleten oude kleren? Nee gewoon oude kleren uit de jaren tachtig. Jacob klust in een jasje met schoudervulling.

Helpdesk

En daarom moet Jacob ook de helpdesk van UPC bellen. En de helpdeskmedewerkers van UPC hebben wel een cursus gevolgd en hebben wel een handleiding gelezen. Sterker nog, zelfs hun antwoorden komen uit de handleiding.

Goedenavond, meneer Spoelstra waarmee kan ik u van dienst zijn? Uw verbinding doet het niet. Wat vervelend, onze excuses hiervoor maar ik ben er voor u om u te helpen. Zie je wel, denk ik, het ligt niet aan mij. Het zinnetje wat vervelend voor u, onze excuses hiervoor, komt inderdaad uit de handleiding voor de UPC-helpdeskmedewerker, want ik heb het de afgelopen week elke keer gehoord als ik een UPC-medewerker aan de telefoon had.

Op het moment van schrijven doet internet het wel, maar de tv niet. Dat is raar hè zeg ik tegen mijn vrouw. Internet doet het wel en de tv niet en het is dezelfde kabel. Och zegt ze. Zo'n jasje met schoudervulling is pas raar. Helemaal omdat 't nog getailleerd is ook.

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/3337965). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over


 

Reacties

Doet me denken aan de 'golden oldie':
Welcome to the internet Helpdesk
http://www.deadtroll.com/index2.html?/video/helldeskcable.html~content

Ja, zo'n jasje heb ik ook nog. Maar ik zie er nog steeds niet uit. Vulling of niet. Wel handig bij het klussen hoor! Die schoudervullingen beschermen je toch tegen de scherpe randjes van de net gezaagde plankies en koperen leidingen. Alle zakken gevuld met gereedschappen, altijd direct voorhanden. Totdat ik van het trapleertje kletterde. Overal snijwonden, blauwe plekken en een verpleegster die medelijden had. Lijden is het, dat klussen. Toen ik de helpdesk van Ziggo belde, droeg ik ook dat jasje. Hielp niks. We kwamen er niet uit. De helpdesk had ook hulp nodig. Tegen de tijd dat de taille niet meer past zal het allemaal wel werken, hoop ik. Intussen maar tv via laptop.

Prettig dat alles bij jouw in óf het ene, óf het andere vakje past. Maar ja als comedian mag je natuurlijk zwart-wit zijn.
Normaal reageer ik nooit op colum's. Soms zijn ze amusant, soms zetten ze je aan het denken, en anders? Ach zoals Clint al zei: "opinions are like...., everybody's got one."
Kijk, nu ben ik al aan 3 keuzes en soms zijn colums het alle 3 tegelijk.

Je doet alle software bedrijven en alle gebruikers te kort met die 2 keuzes. Een luisterend oor is soms voor mensen al genoeg om hun giga-frustratie-probleem tot normale proporties terug te brengen. Mensen zijn niet dom omdat ze niet de hele handleiding lezen, alleen als ze niet bellen en hun vraag niet stellen.

Jacob. Jassen haal je uit een winkel en krijg (erf) je niet van je grootvader/ vader. Of hebben ze je dat niet vertelt op school, of was je vader/grootvader ook een prutser, dan ben je goed te recht gekomen. Je maakt mensen aan't lachen.

Een professionele IT "lutser" weet dat ie dingen moet overlaten aan mensen die er meer verstand van hebben. Bedrijven die een 'Doe Het Zelf' aanbieding veranderen in "Zoek het zelf maar uit" pakketten veranderen de klantervaring van goedkoop in grote hoop.

Wat voel ik me gezegend. Ik heb al 9 jaar dezelfde ISP en nog geen 10 minuten downtime sinds ik van de kabel (@home) af ben naar ADSL.

TV haal ik rechtstreeks van de satelliet, daardoor zie ik een doelpunt bijna twee hele seconden eerder dan mijn buurman :) en begint ook het nieuwe jaar bijna twee seconden eerder terwijl we toch in dezelfde tijdzone wonen (noord-zuid-buurman).

Nadeel is alleen dat de zeldzame leuke TV-programma's ook twee seconden eerder zijn afgelopen.

Maar goed: als Hollander het grootste voordeel: Ik kijk HD op meerdere TV's voor de prijs die je bij UPC extra moet betalen, EXTRA, ja u leest het goed anno 2010.

Internet ge-DHZ-ed, satelliet in eerste instantie ook. Hele installatie onlangs laten upgraden naar HD, nieuwe skottel op 't dak en weer goed uit laten richten, dus deze keer maar door een Pro.

Dus het kan wel, goed en goedkoop :)

Lachen. Maar begrijp het niet. Ben al 10 jaar een tevreden UPC-gebruiker. Eerst alleen kabel, nu ook TV en telefoon. Ja, ik heb een paar keer de helpdesk nodig gehad. Dan werd ik verrassend goed geholpen. Negatieve berichten over UPC komen in de meeste gevallen van download-koningen die zich miskend voelen in hun illegale handelingen. Zo, die zit.

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.