Managed hosting door True

Nederlandse helpdesk blijft noodzakelijk

 

Ondanks de beloftes van de servicecentra in Hongarije hebben veel Nederlandse klanten behoefte aan ondersteuning dichter bij huis. Ook Getronics PinkRoccade heeft daarom nog een nieuw servicecentrum in Nederland.

Afgelopen september opende Getronics PinkRoccade een nieuwe servicedesk in het Zuid-Limburgse Beek. Volgens het bedrijf is de nieuwe vestiging hét centrale aanspreekpunt voor integrale dienstverlening rondom ict-systemen en netwerken van zijn klanten. Zo’n 180 medewerkers bedienen momenteel 26 klantorganisaties. Er blijkt behoefte te zijn aan de Beekse vestiging. Het bedrijf verwacht dat zowel het aantal medewerkers als het aantal klanten in de loop van dit jaar flink toeneemt.

De servicedesk in Beek maakt, samen met vergelijkbare centra in Boedapest, Mexico en Singapore, deel uit van het wereldwijde servicenetwerk van Getronics. Een woordvoerder van ‘Beek’ legt uit waarom Getronics PinkRoccade een servicedesk in Nederland aanhoudt, terwijl hiervoor ook bijvoorbeeld de Hongaarse vestiging gebruikt kan worden. “Een aantal klanten hecht waarde aan medewerkers uit het eigen land. Deze Nederlandstalige klanten kunnen wij beter van dienst zijn vanuit Beek. Bovendien verzorgen wij de dienstverlening voor een aantal overheidsinstellingen die er moeite mee hebben om over de grens te gaan.” Gerard Schiebroek, verantwoordelijk voor de vestiging in Boedapest, beaamt dit. “Niet alle dienstverlening kan worden gecentraliseerd op één locatie. Satellietcentra zoals die in Beek zorgen voor de nodige flexibiliteit en continuïteit van onze dienstverlening. Bovendien vereist de nationale wet- en regelgeving soms lokale aanwezigheid en is het handig om lokale kennis van cultuur en taal te hebben.”

Wel werkt de vestiging in Beek nauw samen met die in Boedapest. Dit gebeurt ‘in lijn met het ‘global service delivery model’ van Getronics. We kunnen in principe elkaars werk overnemen’, aldus de Limburgse woordvoerder. “Op dit moment wordt 70 procent van de meldingen direct opgelost. Als ‘skilled servicedesk’ streven we naar een hoog oplossend vermogen, waarbij zoveel mogelijk op afstand wordt opgelost.”


Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/2069046). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over


Partnerinformatie
 
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×