Managed hosting door True

Spanjaard IT verandert identiteit

 

Spanjaard IT, aanbieder van IT-trainingen en aanvullende ondersteuning, gaat voortaan als The User Company door het leven. Door het veranderen van de bedrijfsnaam wil het Eindhovense bedrijf zich beter profileren in de markt. De nieuwe identiteit is aanleiding om een andere methode te hanteren voor de begeleiding en ondersteuning van zakelijke computergebruikers.

The User Company begeleidt voornamelijk de invoering van nieuwe hardware en software op de werkplek. Volgens directeur José Spanjaard schiet enkel het geven van trainingen en applicatie-ondersteuning tegenwoordig tekort. "De activiteiten moeten beter worden afgestemd op het individu. Daardoor nemen medewerkers informatie eerder op en houden ze deze kennis langer vast."

Vragenuurtje

De nieuwe methode bestaat uit een voortraject, een uitvoeringsfase en een natraject. In het voortraject staan voorlichting en planning centraal, waarbij medewerkers op de hoogte worden gebracht door middel van een nieuwsbrief. The User Company inventariseert van te voren in hoeverre de gebruikers positief of negatief tegenover de veranderingen staan en past hier de inhoud van de nieuwsbrief op aan. Daarna volgt de uitvoeringsfase, waarbij trainingsmodules worden ondersteund door vragenuurtjes en, indien gewenst, helpdesk-ondersteuning. The User Company maakt in korte, gerichte trainingsmodules gebruikers wegwijs in de nieuwe software. Ook past het de pakketten aan de dagelijkse praktijk aan, bijvoorbeeld door huisstijl-documenten te ontwikkelen. In het natraject kan The User Company ondersteuning verzorgen voor medewerkers op de werkplek, bijvoorbeeld bij het samenstellen van een database of spreadsheet. Ook workshops om kennis bij te spijkeren of een aparte helpdesk behoren tot de mogelijkheden.
"De middelen die we inzetten, fungeren soms ook als beleidsinstrument voor de IT-afdeling", zegt Spanjaard. "Automatiseringsmedewerkers zijn niet altijd in staat hun collega's duidelijk te maken waarom veranderingen nodig zijn. Een nieuwsbrief of vragenuur biedt in zulke gevallen uitkomst." The User Company verwacht veel van de nieuwe methode en onderstreept zijn ambities met het openen van extra vestigingen in Utrecht (eind dit jaar) en Rotterdam en Nijmegen (in de loop van 1998).

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/1287159). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over


Partnerinformatie
 
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×