Managed hosting door True

CNV onderzoekt call-centers

 

De dienstenbond CNV gaat onderzoek doen naar het functioneren van call-centers. De vakbond vindt dat de arbeidsomstandigheden in deze jonge en snel groeiende bedrijfstak te wensen overlaten.

Steeds meer grote ondernemingen besteden hun belwerk uit aan call-centers die 24 uur lang in bedrijf zijn. Het gaat om het te woord staan van klanten, telefonische enquêtes, reserveringen of helpdesk-functies. De 'belfabrieken' bieden werk aan enkele duizenden mensen. Binnen enkele jaren zou de bedrijfstak naar schatting 120.000 tot 160.000 arbeidsplaatsen kunnen opleveren. Over beloning en arbeidstijden komen veel klachten binnen, beweert de dienstenbond CNV. Telefonisten moeten soms op de meest onmogelijke tijdstippen werken en hebben geen zekerheid over hun baan. De werknemers vallen niet onder een cao. In de bankensector is hierover onrust ontstaan toen ABN Amro zijn telefoonmedewerkers in een apart call-center onderbracht en de Banken-CAO op hen niet van toepassing verklaarde. De CNV vindt het hoog tijd dat ook dit segment een "nette bedrijfstak" wordt. SJ

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/1321169). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over


Partnerinformatie
 
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×