Managed hosting door True

Spam doet marketing de das om

Maildigger wil e-reclame een kans geven

 

"Een fatsoenlijke marketeer moet gebruik kunnen maken van mail en internet, maar dat is nu bijna onmogelijk door het spamprobleem", stelt Dick Molleman, mede-eigenaar van het bedrijf Maildigger. Zijn bedrijf exploiteert de gelijknamige zoekmachine naar e-mailadressen op internet.

"Maildigger is een applicatie die internet afstruint op zoek naar publieke e-mailadressen rondom een bepaald onderwerp. Het is niet zo dat het allerlei bestanden nazoekt van mensen die zich ooit hebben opgegeven omdat ze ergens in geïnteresseerd zijn. Het gaat puur om publieke mailadressen", zegt Molleman. Een maand geleden richtte hij met Wim Hoogenraad het bedrijf Maildigger op. "Wim en ik kennen elkaar al langer. Hij is eigenaar van het bedrijf Softrax, dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van tools die vooral gericht zijn op internet. Mijn bedrijf, Worddesign, en is een strategisch communicatiebureau. Wim had het idee voor Maildigger en is ook de programmeur. Ik kijk of er een markt voor is en hoe we het aan de man kunnen brengen. We vinden het belangrijk dat er een alternatief is voor spam, want dat is een verderfelijk iets. Mailmarketing is daardoor bijna onmogelijk. Iedere marketeer heeft te lijden onder de naam van spam; op het moment dat je gebruikmaakt van e-mail om diensten aan te bieden, ben je al bijna een spammer. De vooruitgang wil toch dat we gebruikmaken van alle middelen die er zijn. Dat moet ook mogelijk zijn zonder dit stempel op je te krijgen."
"Op het moment dat je niet-publieke e-mailadressen gebruikt, ben je volgens mij aan het spammen. Ook op het moment dat je meer dan duizend mail stuurt, ben je aan het spammen. Maar als je dertig mails stuurt naar adressen die je gevonden hebt omdat ze rond een bepaald onderwerp zijn gegroepeerd, heet het geen spam meer voor mij. Dan maak je gewoon gebruik van moderne technieken om je marketing te bedrijven. Die kans moeten we mensen niet ontnemen. Daarbij is het systeem te gespecialiseerd om grote aantallen mailadressen op te leveren."
"Voor ons is het een groot experiment, om te zien of het kan, of het levensvatbaar is. Het is een selfsupporting systeem; als het draait, hoeven wij er verder heel weinig meer aan te doen. We hebben nog een batterij ideeën in de kast liggen die we dan verder gaan ontwikkelen", aldus Molleman.< BR>

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/1309980). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over


Partnerinformatie
 
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×