Philips Media heeft zich volledig teruggetrokken uit de productie van multimedia-software. Als laatste is nu ook het belang van 13,2 procent in het Franse Infogrames verkocht. Infogrames distribueert zijn producten in Nederland onder de naam Bomico. Op media-gebied houdt Philips alleen nog het aanzienlijke belang in Polygram (muziek en film).
Afgelopen zomer maakte topman Boonstra bekend de mediasector, met uitzondering van Polygram, de rug te willen toekeren, omdat de winstgevendheid tegenvalt. Daarbij maakte Boonstra gebruik van de gelegenheid om deze sector een trap na te geven. De manier van zakendoen bevalt hem niet; er zouden zich ‘onfrisse praktijken’ afspelen.
Bij Bomico betreurt men het vertrek van Philips als aandeelhouder niet. De omslachtige besluitvorming die Philips kenmerkt, werd als knellend ervaren. In een dynamische branche als multimedia-software komt het aan op snelheid en flexibiliteit. Infogrames Entertainment is genoteerd aan de beurs van Parijs. Afgelopen juli werden alle uitgeef- en distributie-activiteiten van Philips Media overgeheveld naar Infogrames. Ook de distributie-bedrijven Ecudis en Bomico kwamen daarmee in Franse handen. CORR.