Managed hosting door True

CMG verandert wervingstaktiek

Na snelle acties zet onderneming het blauwe pak centraal

 

CMG werkt na de acties met ballontochten aan de bijstelling van zijn imago. Dit zegt communicatie manager Helen Hosman. "De snelle acties gaven een inconsistent beeld van ons bedrijf." In de nieuwe wervingscampagnes staat het blauwe pak centraal. "De werkgever en niet de specialismen staan centraal", licht directeur Kees weug van CMG-diensten toe.

Het automatiseringsbedrijf is de winnaar van de Gouden Hengel 1998, de prijs voor de onderneming met de meeste aantrekkingskracht op de arbeidsmarkt. Uit recent marktonderzoek blijkt dat CMG de meest gewilde werkgever is onder studenten en professionals. Bovendien wil 25 procent van de automatiseerders die een andere baan zoekt, verhuizen naar CMG. De systeemintegrator spendeert jaarlijks miljoenen guldens aan wervingscampagnes; en deze activiteiten blijven niet onbesproken. Vorig jaar viel CMG op door de ballonvaarten voor sollicitanten. Na enige tijd besloot de onderneming deze actie stop te zetten. "Er is veel commentaar op geweest", zegt Weug glimlachend. "Maar ja, de acties liepen wel goed. Na verloop van tijd ontstond er gemor onder de werknemers. Toen hebben we de campagne gestaakt."

Voorschriften

Sinds enkele weken vult CMG de advertentiepagina's met een nieuwe wervingscampagne. "We plaatsen geen losse advertenties meer, maar voeren nu een campagne, waarbij de lay-out van de publicaties hetzelfde blijft", aldus Weug. De campagne heeft tot doel CMG als werkgever te profileren. De specialiteiten van de IT-dienstverlener staan niet langer centraal en de functie waarvoor CMG werft is met kleine letters weergegeven. De blauwe pakken spelen een grote rol. Bij CMG lopen de werknemers rond in blauwgrijze pakken. Combinaties zijn taboe. "Onze kledingvoorschriften vormen het thema. Deze regels symboliseren de gedragscode en verzorgdheid van het bedrijf."

Radiospots

De spilfunctie van het blauwe pak is een reactie op de eerdere stuntacties van CMG, met bijbehorende discodreunen op de radio. "Deze snelle acties veroorzaakten een inconsistent beeld van CMG", zegt communicatiemanager Helen Hosman. "We moeten onze stijl correct weergeven." Dat daarbij de pakken centraal staan is opvallend. Want CMG is volgens enkelen arrogant, saai en formeel. Het blauwe pak kan volgens de marketing-strategen relativerend werken. CMG kan er enige zelfspot mee bedrijven. "En daardoor kom je sympathieker over", meldt de toelichting bij de campagne. CMG is inmiddels gestopt met de veelgehoorde radiocampagnes. "We concentreren ons nu op andere media. We waren dominant aanwezig op de radio. De irritatiefactor is dan groot. Daar moeten we rekening mee houden", licht Weug toe. De nieuwe campagne blijft de komende maanden in de bladen verschijnen.
 

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/1408691). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over


Partnerinformatie
 
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×