Capgemini is sinds gisteren de nieuwe naam van Cgey. De ict- en adviesonderneming uit Leidsche Rijn lanceert tegelijk met de naamswijziging een campagne waarin samenwerking met de klant centraal staat.
Bij de fusie in 2000 tussen Cap Gemini en Ernst & Young tot Cgey was al vastgelegd dat de nieuwe onderneming de toevoeging Ernst & Young maximaal vier jaar mocht voeren. Nu wordt dus teruggegrepen op de oude naam in een nieuwe spelling. Directievoorzitter Peter Barbier van Capgemini Nederland ambieert met de onderneming “de coach te worden achter het succes van de klant”. De campagne op televisie en in de gedrukte media is daarom opgebouwd rond Darren Cahill, de coach van tennisster Andre Agassi.
“Met basiszaken onderscheidt een onderneming zich niet meer. Dat doe je met ‘hoe’ je de dingen aanpakt”, aldus Barbier. Dat geldt ook voor de interne organisatie bij Capgemini. “Sinds begin januari is het bedrijf opgebouwd rond drie disciplines. De zevenhonderd medewerkers die zich met advisering bezighouden hebben we gebundeld in één organisatorische eenheid.” Bij technologie, het tweede cluster is het volume met duizenden medewerkers groot genoeg om sectorgewijs te blijven werken, denkt het bedrijf. Bij uitbesteding, de derde discipline, wordt de expertise sinds kort gebundeld op Europees niveau.< BR>