Managed hosting door True

Discussie

Wie belt u bij een hack?

 

Tijdens een dinerbijeenkomst over recente ontwikkelingen rond ict-beveiliging leidde Peter R. de Vries een discussie rond dit onderwerp, inclusief tips en tricks. Daarbij gaf De Vries enkele opvallende adviezen, zoals: zorg voor een crisismanagementteam (cmt) en oefen eens met een 'cybercrisis'.

Een belangrijke vraag tijdens het diner was wie je belt tijdens een groot ict-incident. Bel je eerst de directie of begin je direct bij de ict-afdeling? Een advies is eerst het crisismanagementteam te bellen, maar dan moet zo'n team natuurlijk wel bestaan.

De tweede opvallende aanbeveling tijdens de avond was een keer te oefenen met een ict-crisis. 'Laat medewerkers scenario's bedenken en laat de it-afdeling daarop reageren', is het voorstel van iemand. Ook gamification zou hierbij van toepassing kunnen zijn.

Heeft u een cmt ter beschikking en het wel eens nodig gehad? Zo nee, denkt u dat dit nuttig kan zijn? En houdt u naast brandoefeningen wel eens ict-crisisoefeningen? Waarom is dit wel of niet nuttig?

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/6336260). © Jaarbeurs IT Media.

?

 

Jouw reactie


Je bent niet ingelogd. Je kunt als gast reageren, maar dan wordt je reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om je reactie direct geplaatst te krijgen, moet je eerst rechtsboven inloggen of je registreren

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
Je reactie ontbreekt

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.