Aurasma is een technologie die de manier waarop we gebruik maken van mobiele apparaten verandert. Het platform maakt gebruik van een camera van een ‘smart device’ om in de echte wereld beelden te zien en te herkennen. Het kan over dit beeld een interactieve laag van de virtuele wereld leggen, zoals een 3D-animatie, een video of een game, die precies past in de context van het beeld. Deze aanpak maakt QR-codes achterhaald.
Aurasma wordt toegepast als een platform voor honderden verschillende apps op terreinen zoals detailhandel, films, reizen, drukwerk, games, onroerend goed en onderwijs. Het filmbedrijf Paramount Pictures koos ervoor om Aurasma op te nemen in de Super8 app, waarmee de blockbuster Super8, van Stephen Spielberg en J.J. Abrams, wordt gepromoot. Door de integratie van Aurasma in deze app biedt Paramount Pictures fans de mogelijkheid om Super8-posters tot leven te brengen, door er met een smartphone of tablet op te richten. Hiermee worden de fans in de science fiction sfeer van de film gebracht.
De eerste printadvertentie die tot leven kwam met Aurasma werd gepubliceerd in een nationale Britse krant voor het jachtenbedrijf Wally. Door met een apparaat naar de statische reclame te richten, bekeken lezers speciale video-inhoud en konden zij direct naar een gerelateerde webpagina navigeren. Door Aurasma’s samenwerking met Mediacom, een media-agentschap dat de gedrukte advertenties voor de Universal film Bridesmaids verzorgt, kunnen lezers nu een filmtrailer direct afspelen vanaf de gedrukte pagina.