Managed hosting door True
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Information Builders haalt data uit social media

 

WebFOCUS Social Media Analytics

Information Builders heeft WebFocus Social Media Analytics gelanceerd. Deze oplossing gebruikt data uit social media interacties om inzicht te geven in klantenissues op het gebied van sales en marketing, productkwaliteit en dergelijke. Dit inzicht leidt tot een betere bedrijfsstrategie en nieuwe mogelijkheden voor extra inkomsten.

Facebook, Twitter en andere social media kanalen zijn cruciaal geworden om de stem van de klant te ontdekken. De meerderheid van de platforms voor het analyseren van deze data leggen geen relatie met sales, marketing of andere databronnen van de onderneming omdat de meeste organisaties worstelen om deze conversaties te koppelen aan het bedrijfsresultaat.

Social Media Analytics van Information Builders beantwoordt dit vraagstuk, gebruikmakend van de integratiecapaciteiten van het bedrijf om social media data te verenigen met enterprise resource planning (erp), customer relationship management (crm) en andere on-premise of cloudgebaseerde informatiebronnen. Hiermee krijgen bedrijven nog niet eerder vertoond inzicht in het consumentensentiment en zijn impact op sales, merkbeleving en waardering van het bedrijf.

Naast het faciliteren van analyse van gestructureerde en ongestructureerde data maakt de Social Media Analytics-oplossing ook historische trendrapportages en tijdafhankelijke analyses mogelijk. Organisaties kunnen analyseren hoe klanten reageren op voorgaande campagnes, producten of services en deze social media intelligence gebruiken als input voor toekomstige beslissingen.

De Social Media Analytics oplossing gebruikt een op maat te maken self-service BI-portal met dashboards waarmee gebruikers sentimenten analyseren op alle posts, blogs en andere social media-berichten, content combineren tot één enkel beeld om direct patronen en trends te detecteren over alle kanalen, regio’s, klanten en andere categorieën heen, analyseren hoe pieken en dalen in het sentiment op kanalen van de concurrent de eigen bedrijfsverkopen raken, vaststellen welke producten het beste op welke locaties verkopen en de oorzaken van deze trend boven water krijgen, interactieve dashboards en grafieken bouwen die data-correlaties weergeven en woordfrequenties berekenen en visuele weergave van geschreven content bekijken om populaire topics te identificeren.

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/4692631). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over



Lees ook


Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×