Managed hosting door True

Software van computer naar printer

Canon beloont vooral eigen medewerkers met toeganskaarten EK 2004.

 

Printerfabrikant Canon ontwikkelde voor het EK-voetbal een printer met speciaal voor de talrijke sportjournalisten ontwikkelde software. Met de toegangkaarten waarover deze sponsor beschikt worden vooral eigen medewerkers beloond.

  
Een blik op de perstribune met apparatuur voor de meer dan 600 journalisten.
Voor de meer dan zeshonderd sportjournalisten die werken in de mediacenters van de twee grootste stadions waarin tijdens het kampioenschap wordt gespeeld, in Porto en Lissabon, ontwikkelde Canon een multi functionele printer met een 'embedded application platform'. "We verplaatsen in feite software, bijvoorbeeld voor beveiliging of voor het beheersen van de documentstroom, van de desktop naar de printer", stelt Marcel Surendonk van Canon Nederland. Om dit te bereiken plaatste de fabrikant een Java-platform in de printer.

E-copy

Special voor de Uefa, de Europese voetbalbond die het kampioenschap in Portugal organiseert, ontwikkelde Canon een applicatie waarmee sportjournalisten eenvoudiger aan informatie kunnen komen. Surendonk: "De printer is continu verbonden met het internet. Journalisten kunnen met een druk op de knop actuele standen, gegevens over de verschillende teams en dergelijke afdrukken, zonder eerst zelf websites te bezoeken." Naast deze functie, die de fabrikant e-copy noemt, is ook een functie ingebouwd die het eenvoudig maakt documenten te scannen naar pdf-formaat en als bijlage te mailen naar ieder gewenst adres.
In de nabije toekomst kunnen ook externe partijen applicaties ontwikkelen. De fabrikant stelt daarvoor een ontwikkelkit beschikbaar. "Vooral voor eindgebruikers die veel met formulieren werken is het platform interessant. Voor deze vorm van documentbeheer is de printer uitgerust met een usb-poort waarop een toetsenbord is aan te sluiten. Dit maakt het ontwerpen van de forumulieren eenvoudiger."

Verkopers belonen

Hoewel de naamsbekendheid van bedrijven als Canon en Coca Cola groot is, blijven de fabrikanten actief als sponsor. Surendonk: "We bereiken in deze weken 2,5 miljard televisiekijkers. Het is niet alleen belangrijk te blijven investeren in de naamsbekendheid, het is ook goed voor ons imago. Uit onderzoek bleek dat Canon een wat zakelijke reputatie had, we willen via sportsponsoring een dynamischer en persoonlijker imago krijgen. Een sponsor krijgt 12.500 kaarten. Ongeveer helft daarvan gaat naar de eigen mensen, als beloning voor het halen van targets.< BR>

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/1357916). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over


 
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×