Bijgaand een antwoord dat ik onlangs van de belastingdienst/afdeling buitenland ontving.
En dan te bedenken dat voor deze afdeling geldt dat:
- Bijna al hun ‘klanten’ zich in het buitenland bevinden;
- De beantwoording van een papieren brief gemiddeld 2 maanden duurt;
- Hun telefonische bereikbaarheid nihil is: na je door een uitgebreid voice-response systeem heengeworsteld te hebben, kom je altijd bij de stem die zegt: "al onze medewerkers zijn op het ogenblik in gesprek. … wij verbreken nu de verbinding". En weer zijn er x buitenlandse telefoontikken verdwenen.
—– Original Message —– From: Belastingdienst P/O Buitenland (n) To: Robert A.M. van Lopik Sent: Monday, June 09, 2003 11:30 PM Subject: Dienstverlening via e-mail is beëindigd! (KMM361415C0KM) Geachte heer/mevrouw van Lopik, De belastingdienst heeft besloten om de dienstverlening via e-mail te beëindigen. Dat betekent dat uw e-mailbericht niet wordt afgehandeld. Ik verzoek u dan ook om uw vraag/verzoek schriftelijk, danwel telefonisch te stellen. Het adres is: Belastingdienst/Limburg/kantoor Buitenland Postbus 2865 6401 DH Heerlen Telefoonnummer: 045 – 577 95 00 Vanuit buitenland: +31 45 – 577 95 00 Faxnummer: 045 – 577 93 33 Openingstijden: Van maandag tot en met vrijdag van 8.00 – 17.00 uur Met vriendelijke groet, De Belastingdienst |
Rob van Lopik, Portugal |