Managed hosting door True
Deze opinie is van een externe deskundige. De inhoud vertegenwoordigt dus niet noodzakelijk het redactionele gedachtegoed van de redactie.

Spam; waarom niet zoals de ja-nee, nee-nee stickers?

In de hele discussie rondom spam heeft Michel Breedveld een simpel (misschien naief, maar wellicht een uitgangspunt) idee gekregen waarmee het misschien makkelijker wordt om spam te weren. Misschien bestaat het al of niet, maar zijn idee kan wellicht reacties uitlokken

Bij het versturen van e-mail wordt een verplichte header toegevoegd (moet wereldwijd een standaard worden, en ja dat zal een hoop voeten in de aarde hebben, daarom van overheidswege opleggen, want spam is een groot probleem) die je moet afvinken, in categorieën zoals persoonlijk, reclame enzovoorts. Providers scannen de header en sturen al dan niet de mail door, afhankelijk van de door de ontvangende klant opgegeven voorkeuren. Op deze manier hoeft ook de inhoud niet gelezen en gescand te worden in het kader van spam herkenning, wat de privacy ten goede komt.
Iedere ontvanger van e-mail kan bij zijn provider aangeven welke doorgestuurd mogen worden net zoals de nee-nee, ja-nee stickers voor de brievenbus. Bij misbruik van verkeerde headers om toch doorgelaten te worden volgt uitsluiting van het versturen van e-mail, variërend in tijdsduur.
Alleen zo is naar mijn mening al dat heen en weer gepraat over wat nou spamming is te verhelpen, spam wordt dan alles wat de ontvangende klant heeft aangeven als niet wenselijk.< BR>
 
Michel Breedveld, Student Nederlands Recht, Breedveld & Weaver B.V. Vlaardingen

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/1303271). © Jaarbeurs IT Media.
?

 
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×