Managed hosting door True

T-Systems brengt IT-beheer Kone naar cloud

Gartner: Eén van Noord-Europa’s grootste outsourcing-contracten

 

Lift

T-Systems wordt verantwoordelijk voor al het beheer van datacenterdiensten, SAP-applicaties en diensten voor de werkpleksystemen van lift- en roltrapleverancier Kone in de regio emea. Momenteel beheert Kone de wereldwijde bedrijfsvoering via een centraal SAP-systeem vanuit een datacenter in Brussel. In de toekomst gaat Kone zijn software als een cloudapplicatie outsourcen naar het datacenter van T-Systems in München.

T-Systems krijgt daarnaast de verantwoordelijkheid over het beheer van een groot aantal andere zakelijke toepassingen en databases. Kone maakt bij dit contract gebruik van de zogeheten Datacenter- en Future Worksplace Services van T-Systems. Volgens onderzoeksbureau Gartner betreft het één van de grootste outsourcing-contracten van dit jaar in Noord-Europa. Hoeveel geld er met het contract gemoeid is, is niet bekend gemaakt.

Klantenservice

Aangezien de medewerkers van de liften- en roltrappenleverancier vanaf diverse locaties klantenservice leveren, laat Kone ook de communicatie- en collaboration-software als een clouddienst via T-Systems verlopen. Dit geldt voor programma’s als Exchange, Lync en Sharepoint. Medewerkers van Kone kunnen hierdoor eenvoudig samenwerken met internationale collega’s: op ieder moment en vanaf elke locatie. Bovendien levert T-Systems ondersteuning voor alle werkpleksystemen op alle locaties waar zich een klantenservice bevindt. Hierbij maakt T-Systems gebruik van de eigen servicedesks in China en Spanje, waardoor op ieder tijdstip desktopexperts klaar staan voor het leveren van support aan de werknemers van Kone.

‘Om onze systemen op elk moment en op elke locatie soepel en gestructureerd te laten draaien, hebben wij een it-beheerder nodig die net als wij wereldwijd actief en inzetbaar is’, zegt Kati Hagros, cio bij Kone. ‘T-Systems levert ons de benodigde schaalbare platforms en de wereldwijde dienstverlening waar wij naar op zoek zijn. Wij verwachten door deze samenwerking onze processen met betrekking tot servicemanagement aanzienlijk te kunnen verbeteren.’

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/4753416). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over



Lees ook


 
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×