HP heeft voor de derde keer op rij de Computable Award gewonnen voor hardwareleverancier van het jaar. Marketingmanager Jeffrey Raskeyn van HP Nederland hoopt volgend jaar de prijs voor software- of ict-servicesleverancier van het jaar in de wacht te slepen.
HP wil volgend jaar graag de prijs winnen voor softwareleverancier of ict-servicesleverancier. Kan HP wel concurreren met leveranciers die zich puur op software of dienstverlening richten?
Klanten nemen steeds vaker hun hardware, software en ict-diensten af bij één leverancier. Door de overname van EDS zijn we de grootste aanbieder van hardware, software en ict-diensten ter wereld geworden. We staan sterk in de concurrentiestrijd met bedrijven die alleen een deel van die producten of diensten leveren. Volgens onze berekeningen zijn we de op vijf na grootste softwareleverancier en de op één na grootste dienstverlener te wereld. Vandaar dat we graag een Computable Award willen winnen in die categorieën.
HP staat vooral bekend als hardwareleverancier. Op welke software en diensten richt HP zich?
We leveren onder andere software voor business technology optimization (bto), informatiebeheer en prestatiemanagement. Onze dienstverlening wordt nu geïntegreerd die van EDS. Door de overname halen we veel ervaring en kennis in huis van dienstverlening zoals business process outsourcing (bpo) en dienstverlening rondom applicatie- en infrastructuurbeheer.
Ik merk dat HP de laatste tijd veel onderzoek doet naar klant tevredenheid, voor een simpele call wordt je na enkele dagen al terug gebeld over de ervaring van het contact met de helpdesk.
ook zie je met het trilogy concept dat ze de carepacks onder de aandacht aan het brengen zijn.
HP probeert dus niet alleen maar dozen te schuiven, zeker met het idee dat bedrijven bepaalde investeringen gaan uitstellen is dit een goede weg om in te slaan.
Vraag HP maar eens hoe het gaat bij Heineken. Outsourcing van Heineken NL ICT naar HP duurt nu bijna twee jaar (op een contract van zeven jaar voor Heinen wereldwijd) en er zijn nog geen 2000 pc’s vervangen en geen enkel service management proces is fatsoenlijk in place. Alleen de serverboel is nu ondergebracht bij HP maar vraag daarover de Heineken medewerkers naar de klanttevredenheid…